155233
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

مهارت «نه گفتن‌» را به كودك بياموزيد

مواد مخدر از آسيب‌های اجتماعی و چالش‌های امروز جامعه ما است و مشكلات بسياری را براي جامعه به‌وجود می‌آورد لذا برای مقابله با اين معضل اقدامات همه جانبه لازم است.

به گزارش کودک پرس ، مواد مخدر از آسيب‌هاي اجتماعي و چالش‌هاي امروز جامعه ما است و مشكلات بسياري را براي جامعه به‌وجود مي‌آورد لذا براي مقابله با اين معضل اقدامات همه جانبه لازم است. مواد مخدر از جهت ابعاد مختلف فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و سياسي باعث آسيب بر پيكره اجتماع و كشور مي‌شود، براي مقابله با اين معضل به حوزه پيشگيري توجه بيشتري كرد از همين رو بايد زمينه‌ همكاري‌هاي بيشتر با سازمان‌هاي مردم‌نهادي كه در اين حوزه فعاليت دارند، فراهم شود.

بايد حساسيت مردم نسبت به مواد مخدر و اعتياد و آسيب‌هاي ناشي از آن بيشتر و روش‌هاي پيشگيري براي مردم به خصوص خانواده‌ها آموزش داده شود تا خانواده‌ها بدانند چگونه با فرزندان خود در سنين حساس روبه‌رو شوند و آنها را از خطرات اين آسيب‌ها آگاه سازند. همچنين بايد شرايطي مهيا شود كه اين افراد پس از ترك اعتياد و بازگشت به جامعه مشغول به كار شوند، اين افراد نياز به مراقبت و حمايت ويژه‌اي دارند، بايد شرايط جامعه و حتي خانواده پذيراي اين افراد باشند، زيرا در صورتي كه اين افراد مورد بي‌مهري جامعه و خانواده قرار بگيرند مجدداً به اعتياد باز مي‌گردند.

بهتر است با روش‌هاي فرهنگي به مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي خصوصاً اعتياد و مواد مخدر بپردازيم و زمينه‌هاي آموزش و آگاه‌سازي همه مردم را فراهم كنيم آموزش و پرورش نيز در اين عرصه نقش اساسي دارد با توجه به اينكه سن اعتياد و آسيب‌هاي اجتماعي در كشور ما پايين آمده است لزوم آموزش‌هاي لازم از بدو ورود فرزندان به مدرسه و حتي مهدكودك‌ها مي‌تواند مؤثر باشد.

آموزش‌، اعتماد به نفس را در كودكان ما به وجود مي‌آورد، روحيه استقلال داشتن را در كودكان تقويت مي‌كند به آنان مي‌آموزد كه در برابر ناملايمات زندگي زود تسليم نشوند، در برابر خواسته‌هاي نا به جا «نه» بگويند، اين «نه» گفتن نقش بسيار مهمي در نوجواني و جواني كودكان دارد و مي‌توانند در برابر تعارف مواد مخدر «نه» بگويند.

 

 

 

منبع: جوان آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار