155181
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

گزارشی از روند اختلالات روانی کودکان و نوجوان در فرانسه

رئیس موسسه رسیدگی به مشکلات کودکان و نوجوانان فرانسه می‌گوید با تحقیقات صورت گرفته از سال ۲۰۰۰ ، ۲۳ درصد از جوانان بالای ۱۵ سال، حداقل یک بار به خود صدمه زده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، بخش سلامت روزنامه «فیگارو سانته» نوشته است؛ اختلالات روانی، بیش از پیش ، کودکان را تحت تاثیر قرار داده است. اختلالات روانی اولین مساله ای است که سلامت کودکان را به خطر می اندازد.

در 20 سال اخیر، آمار افسردگی ها و اختلالات روانی در میان جوانان و نوجوانان افزایش یافته و این مساله نشان از این دارد که این افراد و گروه سنی در یک دوره زمانی در کودکی در رنج روحی به سر برده اند.

آمارها نشان می دهد که این کودکان نمی توانند احساسات خود را کنترل کنند و معمولا نمی توانند رنج و سختی مضاعفی را تحمل کنند.

به گفته پروفسور «برونو» این کودکان بیمار هستند و باید مثل کودکان بیمار با آنها برخورد شود و نه مانند کودکان آسیب دیده.

پروفسور «ژاویه پومرو» مسئول مرکز رسیدگی به مسائل نوجوانان در شهر بوردو فرانسه، اختلالات رفتاری می‌تواند به دلایل نوع تغذیه باشد. این اختلالات مربوط به خصوصیات مواد غذایی مصرفی است که به خصوص در این میان دختران 12-20 سال ، بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته اند.

«بی اشتهایی عصبی» در واقع اختلالی است که در نوع خوردن بوجود می آید که بیشتر در گروه سنی 12-20 سال بین دختران و زنان رواج بیشتری داشته است.

بد غذایی و بی اشتهایی عصبی به طور جدی در دوران قبل از نوجوانی باعث اختلالات رشدی در نوجوانان می شود و همین مساله در ساختار شکل گیری بیماری های روانی موثر و مستعد بوجود آمدن بیماری «شیزوفرنی» خواهد شد.

در واقع باید گفت که کودکی سنی نیست که یک کودک بتواند رنج و سختی را تحمل کند(حتی از نظر فیزیکی) . اما متاسفانه شاهد هستیم که سن کودکی برای همه افراد، سن خوشحالی و خوشبختی نیست.

حدودا در 20 سال گذشته افسردگی میان نوجوانان بیشتر بود اما امروزه در میان کودکان زیر 10 سال هم افسردگی رایج شده است به طوری که به گفته پروفسور «ماری رزمورو» آمار خودکشی در میان کودکان زیر 11 سال بسیار بیشتر از گذشته شده است.

پروفسور «ژاویه پرومو» متخصص و مسئول موسسه نوجوانان در بوردو می گوید: از دیگر اختلالات روانی، ما شاهد اختلالات بی اشتهایی عصبی در جوانان هستیم که مستقیما بر اعصاب تاثیر دارد. در این دسته از جوانان بیشتر شاهد هستیم که به بازی‌های رایانه‌ای و اعتیاد (میان پسران) و خود زنی وحالت های تهوع و استفراغ در میان دختران مبتلا هستند که حداقل3 یا 4 بار در روز اتفاق می افتد و سلامتی آنها را بسیار به خطر می اندازد.

به گفته رئیس موسسه رسیدگی به مشکلات کودکان و نوجوانان فرانسه با تحقیقات صورت گرفته از سال 2000 ، 23 درصد از جوانان بالای 15 سال، حداقل یک بار به خود صدمه زده اند.(با وسیله هایی مثل چاقو به خودشان آسیب زده اند.)

به گزارشی که توسط روزنامه «فیگارو سانته» منتشر شده است عوامل بسیاری باعث جنون می شوند. از جمله عوامل محیطی و ژنتیکی 65 درصد سهم دارند و همچنین عوامل فردی و شخصیتی می تواند موثر باشد.

به گفته آمار این موسسه در سال 2020، دومین عاملبیماری و توقف کار، افسردگی و دپرسی خواهد بود. طبق اطلاعات بدست آمده بیش از یک چهارم فرانسوی ها دچار مشکلات روان هستند و دچار اختلالات روحی روانی هستند. عوامل بسیار و پیچیده ای وجود دارد از جمله عوامل خانوادگی، اجتماعی، حرفه ای و آموزشی و بسیاری ساختار های دیگر و مدل هایی که شخصیت یک انسان را شکل می دهند.

 

 

 

منبع: آنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار