155169
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

۴۲ هزار کودک عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان هستند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حدود ۴۲ هزار کودک و نوجوان عضو کانون هستند، گفت: ۲۸ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت ثابت و سیار در استان فعالیت دارند.

به گزارش کودک پرس ، معصومه هادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب گفت: قصه گویی، شعر خوانی، کتابخوانی ،معرفی شخصیت، نمایش فیلم، کاردستی، نشریه، نجوم و فعالیت های اسلامی در قالب فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دسته بندی شده که هر یک از مربیان آن را انجام می دهند.

 

وی از افزایش سرانه امانت کتاب در سال گذشته خبر داد و افزود: کودکان با مطالعه و امانت بیشتر کتاب ها و حضور در کانون ها، سرانه امانت کتاب را در سال گذشته افزایش دادند.

مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان به طرح کانون مدرسه اشاره کرد و گفت: طرح کانون مدرسه به صورت مشترک با آموزش و پرورش انجام شد؛ در این طرح در سال تحصیلی 96-97 بالغ بر 8 هزار دانش آموز از امکانات کانون استفاده کردند.

 

هادی یادآور شد: در فاز اول طرح کانون مدرسه، تعدادی از مدارس شناسی و انتخاب شد و از هر مدرسه ای تعدادی کلاس انتخاب شدند و دانش آموزان به صورت پایلوت در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور یافتند و یک روز کامل در کانون بودند.

وی افزود: در فاز دوم مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کلاس درس حضور پیدا کردند.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به اینکه برای طرح کانون مدرسه یک پروپوزال علمی تعریف شد، ادامه داد: طرح کانون مدرسه موفق شد 200نفر از کودکانی را که دچار اختلال در یادگیری بودند را شناسایی کند.

 

هادی اعلام کرد: اگر یادگیری در یک محیط خوشایند، هنری و همراه با بازی باشد آن اطلاعات در ذهن کودک به ملکه تبدیل می شود.

وی افزود: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات تابستانی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلاس های هنری، ادبی، علمی و فرهنگی طراحی کرده است.

 

مدیرکل  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با تاکید بر اینکه کودکان را متناسب با زمان خودمان آموزش دهیم، ادامه داد: از 2 تا 13 فروردین مراکز کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعال بود و علاوه بر آن ماشین های سیار در جمع مردم حضور پیدا می کردند.

 

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار