موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
155088
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

انجام غربالگری نوزادان کم‌شنوا و ناشنوا در تمامی بیمارستان‌ها

کمترین سن بیمار کاشت شده مربوط به کودک ده ماهه و بیشترین سن متعلق به یک بیمار ۷۵ ساله است.

به گزارش کودک پرس ، دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین المللی کاشت حلزون با اشاره به اینکه بهترین زمان برای کاشت حلزون بین 2 تا 3سالگی است که امکان بهبودی را تا ۱۰۰ درصد افزایش می‌دهد، گفت: غربالگری نوزادان از حدود 15 سال پیش در تمام بیمارستان‌های کشور در حال انجام است.

به گزارش شفاآنلاین، محسن رجعتی، دبیر اجرایی پنجمین کنگره کاشت حلزون و علوم وابسته در ارتباط با سن بیماران کاشت حلزون اظهارداشت: کمترین سن بیمار کاشت شده مربوط به کودک ده ماهه و بیشترین سن متعلق به یک بیمار 75 ساله است.

وی افزود: 93 درصد از افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند از بدو تولد ناشنوا بوده اند. بهترین زمان برای کاشت حلزون بین دو تا سه سالگی است که امکان بهبودی را تا 100 درصد افزایش می دهد.

دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین المللی کاشت حلزون با اشاره به اینکه از حدود 15 سال پیش غربالگری نوزادان در تمام بیمارستان های کشور در حال انجام است، تاکید کرد: که این امر نقش موثری در شناسایی نوزادان کم شنوا و ناشنوا داشته است.

 

رجعتی گفت: پنجمین کنگره بین المللی کاشت حلزون که از 19 الی 21 اردیبهشت 1397 برگزار شد، 30 مهمان و سخنران از کشورهای مختلف جهان از جمله استرالیا، اسلواکی، لتونی، هند، صربستان، بلژیک، آمریکا، انگلیس، یونان و آلمان حضور داشت و به بحث و تبادل نظر در خصوص جدیدترین یافته ها در زمینه ناشنوایی و همچنین بیماری های مادرزادی و ژنتیکی پرداختند.

 

وی خاطرنشان کرد: موضوعاتی از قبیل «ایمپلنت در کشورهای خاورمیانه»، «ایمپلنت در ناحیه گوش داخلی»، «مسائل گفتاری و زبان»، «کمک های شنوایی ایمپلنت» و «دستگاه های قابل برنامه ریزی کامل و تصویر برداری عصبی» از جمله محورهای این کنگره بود که در مدت زمان برگزاری این کنگره در قالب 114 مقاله به صورت سخنرانی و 45 مقاله و پوستر ارائه شد.

 

 

 

منبع: شفا آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار