موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
155075
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
سعیدی مطرح کرد:

مقابله با موسیقی‌ها و کتاب‌های مبتذل با غفلت و کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی روبرو است

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مهمان برنامه “گفت‌وگوی فرهنگی” رادیو گفت‌وگو با موضوع سبد مصرف رسانه‌ای کودکان بوده و در این رابطه و کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی سخن گفت.

به گزارش کودک پرس ، برنامه گفت و گوی فرهنگی رادیو گفت و گو با موضوع سبد مصرف رسانه ای کودکان و با حضور محمد اسماعیل سعیدیعضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی روانه آنتن شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این برنامه اظهار کرد: متاسفانه نگاه بیش از حد سیاسی به موضوعات مختلف اجتماعی و فرهنگی در برخی از حوزه ها موجب شده است که در بخشی از مسائل مهم و اساسی غفلت داشته باشیم.

 

این نماینده مجلس در ادامه مطلب عنوان کرد: این نگاه تا جایی است که هر مطلب و موضوع مفید و موثر و ارزشمند حوزه فرهنگی و اجتماعی را به دلیل اینکه رقیب سیاسی مطرح می کند آن را محکوم کرده و به خارج از گود می اندازیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه افزود: باید چارچوب هایی برای موضوعات سیاسی تعریف کرده و خط قرمز هایی را مشخص کنیم تا به این مسائل و خطوط قرمز ورود نکنیم.

سعیدی در ادامه تصریح کرد: یکی از این مسائل و خط قرمزها، حوزه کودکان و مسائل فرهنگی اساسی در تعلیم و تربیت کودکان است.

 

این نماینده مجلس در ادامه مطلب یادآور شد:سال گذشته در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با موضوعاتی چون موسیقی های مبتذل و افزایش بی رویه کتاب های ترجمه در حوزه کودک و نوجوان و کم کاری مسئولان فرهنگی جلسات مشترکی را با مسئولان دستگاه های ذیربط در مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه تصریح کرد: این یک واقعیت تلخی است که متاسفانه به دلیل اینکه این حوزه رها شده مورد غفلت قرارگرفته است.

 

سعیدی  در ادامه مطلب تصریح کرد: ما در حوزه فرهنگی و کتاب اتفاقات و تغییراتی را شاهد بودیم که متاسفانه علاوه بر اینکه ترجمه کتاب ها در زمینه غیراخلاقی انجام می شود در داخل کشور نیز کتاب هایی توسط نویسندگان داخلی نوشته شده که همان ابتذال را به نوعی ترویج داده اند و این یک واقعیت تلخ است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان این برنامه مطرح کرد: امسال تصمیم بر این داریم که تصمیمات اتخاذ شده در سال گذشته با حضور مسئولان و دستگاه های مربوطه را بررسی کنیم تا مشخص شود چه مقدار از این تصمیمات عملیاتی شده است و ما یک گزارش از مسئولان دریافت خواهیم کرد.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار