155023
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

اعتیاد والدین عامل ۵۵ درصد کودک‌آزاری در خراسان رضوی است

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۵۵ درصد کودک‌آزاری‌ها در این استان به علت اعتیاد والدین است.

به گزارش کودک پرس ، غلامحسین حقدادی در کارگروه امور اجتماعی گناباد افزود: اعتیاد، طلاق و غفلت والدین مهمترین عوامل کودک آزاری ها در این استان به شمار می رود که در این میان اعتیاد در رده اول قرار دارد.

وی اظهار کرد: در سالهای اخیر به دلیل آموزشهای عمومی از جمله اطلاع رسانی از طریق شبکه های مجازی، حساسیت عمومی نسبت به کودک آزاری ها افزایش یافته و باید با فرهنگ سازی و توجه بیشتر اقشار جامعه برای کاهش این معضل گام برداشت.

وی گفت: اعتیاد و طلاق مهمترین آسیب اجتماعی خراسان رضوی و عامل اصلی از هم گسستگی کانون خانواده هاست و نزاع و بددهنی زوجین نیز علت اصلی 35 درصد درخواست های طلاق را در این استان به خود اختصاص می دهد.
حقدادی افزود: اجرای طرح مشاوره پیش از طلاق طی سه سال گذشته در کاهش معضل طلاق در این استان نقش مهمی داشته و میزان طلاق را از 18 هزار و 500 مورد در سال 1393 به حدود 16 هزار مورد در انتهای سال گذشته کاهش داده است.
وی تعدد متولیان و بخشهای تصمیم گیرنده، سلیقه ای و جزیره ای کار کردن و نبود نظارت واحد بر فعالیتهای مقابله با آسیبهای اجتماعی را از معضلات این بخش دانست و اظهار کرد: طرحهای این بخش باید برنامه محور و با شناخت دقیق مسائل و معضلات هر منطقه تدوین و اجرا شوند و لزوم تدوین شناسنامه اجتماعی برای هر شهرستان ضروری است.

استاد علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گناباد نیز در این نشست با بیان اینکه آسیبهای اجتماعی در جامعه گسترش یافته است، گفت: باید با هم افزایی بخشهای مختلف و مسئولان دست اندرکار و جلب مشارکت مردم برای کاهش آنها اقدام کرد.
دکتر سید سعید حسینی افزود: موازی کاری و نبود پیوند و هم افزایی لازم از مشکلات مهم در مقابله موثر با این معضلات است.

محمد علی جعفری، معاون فرماندار گناباد هم با اشاره به مشارکت مردم این شهرستان در کاهش معضلاتی مانند حمایت از محرومان و مسائل اجتماعی خواستار استفاده بیشتر از این ظرفیت در کاهش تبعات آسیبهای اجتماعی در گناباد شد.
بیکاری، اعتیاد، طلاق، کاهش روابط خانوادگی، استفاده نادرست از فضای مجازی و مهاجرت مهمترین آسیبهای اجتماعی در گناباد محسوب می شود.

شهرستان 88 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

 

 

 

منبع: جماران

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار