155020
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

مربیان ازبک کودکان افغان را برای طالبان آموزش می‌دهند

فرمانده پلیس استان «سرپل» در شمال افغانستان مدعی شد که مربیانی با تابعیت ازبکستان حدود ۳۰۰ کودک افغان را در این استان برای گروه طالبان تحت آموزش‌های دینی و نظامی قرار داده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، «خلیل الله دستیار» روز یکشنبه به رسانه های محلی گفت که این مرکز آموزشی طالبان در منطقه «سنگ سوراخ» در شهرستان «کوهستانات» استان سرپل ایجاد شده و در حال حاضر دو مربی ازبک وابسته به طالبان در آن به آموزش مشغول هستند.

به گفته فرمانده پلیس سرپل بزودی عملیاتی علیه این مرکز آغاز خواهد شد، هر چند او توضیح نداد که چرا قبل از شروع چنین عملیاتی با رسانه ها در مورد آن سخن می گوید و از فرصت غافلگیری استفاده نمی کند.
سرپل از جمله مناطق راهبردی برای ارتباط بین استان های جنوبی و شمالی در افغانستان است و تاکنون چندین بار بین نیروهای دولتی و طالبان دست به دست شده است.

در حال حاضر اخبار منتشر شده از نقاط مختلف افغانستان بیانگر آن است که درگیری های شدیدی بین نیروهای دولتی و گروههای طالبان در استان های «سرپل»، «هلمند»، «بدخشان»، «بغلان»، فاریاب»، «غور» و «فراه» جریان دارد و در برخی از این استان ها طالبان موفق به تصرف برخی روستاها و شهرستان ها نیز شده است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار