155007
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

حضور ۲۱۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان از شرکت ۲۱۰ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه اول خوزستان در چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، جمشید کمایی در این خصوص گفت: این جشنواره در چهار سطح منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود. در مرحله مدرسه ای ۲۱۰ هزار دانش آموز، در سطح منطقه ای ۱۰ هزار دانش آموز و در مرحله استانی ٦٣٠ دانش آموز در این دوره از جشنواره شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در قالب شش محور در بین دانش‌آموزان متوسطه اول سراسر استان برگزار شد، توضیح داد: محور فعالیت‌های آزمایشگاهی به‌صورت آزمایش، محور زبان انگلیسی به صورت ایفای نقش، محور دست سازه ها به صورت ارائه اثر، محور ادبیات فارسی در دو بخش نوشتاری و خوانش مفهوم تصویر، محور پژوهش و محور کارآفرینی و بازارچه به صورت ارائه در بازارچه های دانش آموزی برگزار شد.

 

کمایی در ادامه با برشمردن مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره در خوزستان، گفت: پرورش خلاقیت دانش آموزان، ترویج فرهنگ مهارت آموزی و حرفه پروری در بین دانش آموزان، تبدیل علم به عمل، خروج آموزش از مدرسه و کلاس و ایجاد بستری مناسب برای رقابت های غیر از امتحانات معمول مدارس از جمله اهداف برگزاری این جشنواره در خوزستان است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: پس از برگزاری فرآیند داوری محورهای شش‌گانه، از هر محور یک دانش آموز به عنوان رتبه برتر به مرحله کشوری این جشنواره که مردادماه ۹۷ در مشهد مقدس برگزار می شود، راه خواهد یافت.

 

گفتنی است، دانش آموزان خوزستانی در سال گذشته موفق به کسب دو عنوان اولی، سه عنوان دومی و یک عنوان سومی در مرحله کشوری این جشنواره شدند.

 

 

 

منبع: برنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار