موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
154296
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

۲۹برنامه در شبکه کودک رسانه ملی برای ماه مبارک رمضان

دبیر شورای معارف سیما: امسال شبکه یک با ۱۰ برنامه، شبکه ۲ با ۱۸ برنامه، شبکه سه با ۲۶ برنامه، شبکه چهار با ۸ برنامه، آموزش با ۲۶ برنامه، شبکه کودک با ۲۹ برنامه، شبکه سلامت با ۱۰ برنامه، امید ۱۱ برنامه، افق ۹ برنامه و شبکه قرآن با ۲۲ برنامه مهمان خانه‌های ایرانیان هستند.

به گزارش کودک پرس ، محمدحسین محمدزاده در نشستی با اهالی رسانه درباره برنامه‌های مختلف رسانه ملی در ماه مبارک رمضان گفت: تلویزیون با حضور مؤثرتری از فضای قرآنی به استقبال ماه مبارک رمضان خواهد رفت و شبکه‌های مختلف از چند روز قبل از ماه رمضان آگهی و نماهنگ‌هایی پخش خواهند کرد.

وی افزود: شعار امسال ما «رمضان ماه قرآن» است در جلسات شورای اندیشه ورزی پیشنهاد شد که روزی را به نام قرآن اختصاص دهیم، ولی بعد دیدیم این ماه به نام قرآن است.

محمدزاده گفت: در رمضان ۳ عنوان برای ۳۰ روز ماه مبارک انتخاب کرده ایم؛ ۱۰ روز اول قرآن و انسان، ۱۰ روز دوم قرآن و عترت و ۱۰ روز سوم قرآن و رحمت نامگذاری شده است، زیرا انسان‌ها در شب‌های قدر در برابر رحمت الهی قرار دارند.

 

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما افزود: پویش و نهضت همگانی حفظ و انس با جزء سی ام قرآن کریم را برای نهاد‌های مختلف در نظر گرفته ایم، همچنین آیاتی انتخاب کرده ایم که هر روز آیه‌ای در همه شبکه‌های تلویزیونی در فواصل مختلف برنامه‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی پخش می‌شود.

محمدزاده گفت: مجموعه‌های تلویزیونی امسال دارای یک عنوان محتوایی و موضوعی خواهند بود که ما متناسب با آن عنوان آیه‌ای را انتخاب کرده ایم تا متناسب با موضوع در تیتراژ مجموعه تلویزیونی پخش شود؛ امیدواریم این امر تأثیر گذار باشد.

 

وی با اشاره به ترتیل خوانی در شهرستان‌های سراسر کشور افزود: امسال ۹ شبکه تلویزیونی مراسم جزءخوانی قرآن کریم را به شکل زنده پوشش می‌دهند؛ در نخستین روز رمضان نیز دیدار جامعه قرآنی با رهبر انقلاب اسلامی را داریم که به صورت زنده از شبکه قرآن پخش می‌شود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما درباره برنامه سخنرانی‌های ماه مبارک رمضان گفت: سخنان آیت الله ناصر مکارم شیرازی قبل از مجموعه تلویزیونی شبکه سه و سخنان آیت الله سبحانی قبل از مجموعه تلویزیونی شبکه یک پخش می‌شود.

 

محمدزاده درباره سایر برنامه‌های شبکه‌های مختلف سیما افزود: امسال شبکه یک با ۱۰ عنوان برنامه و همچنین پخش میان برنامه و بخش و نماهنگ، شبکه ۲ با هجده عنوان برنامه، شبکه سه با ۲۶ عنوان برنامه، شبکه چهار با ۸ برنامه، آموزش با ۲۶ عنوان برنامه، شبکه کودک با ۲۹ عنوان برنامه، شبکه سلامت با ۱۰ عنوان برنامه، امید ۱۱ برنامه، افق ۹ برنامه و شبکه قرآن با ۲۲ برنامه مهمان خانه‌های ایرانیان هستند.

وی گفت: شبکه قران و معارف سیما نیز در مجموع ۴۸۰ ساعت برنامه جدید تهیه کرده است، روزانه ۱۱ برنامه تولیدی و ۱۱ برنامه زنده روی آنتن می‌رود؛ برنامه هایی چون اسراء، بشارت، پرسمان و مجموعه مستند «سعادتمندان» هم پخش می‌شود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما درباره ترتیل‌های این شبکه افزود: یکی بعد از اذان صبح از کاشان ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه سحرگاه، دیگری از حرم امام رضا (علیه‌السلام) ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح و دیگری از حرم امام خمینی (ره) ساعت ۱۶ روی آنتن می‌رود.

 

مدیر شبکه قرآن سیما درباره برنامه‌های شب‌های قدر گفت: برای کسانی که ممکن است در منزل با محدودیت ساعت رو به رو باشند مراسم قرآن به سر گرفتن را دو بار در شبانه روز پخش می‌کنیم، پوشش نمایشگاه قرآن نیز از کار‌های مهم ما به حساب می‌آید.

دبیر شورای معارف سیما درباره رویکرد رسانه ملی در برنامه‌های ماه مبارک رمضان افزود: رویکرد ما در این ماه مثبت نگری است و به طور مثال از سازندگان برنامه «ماه عسل» خواسته ایم این رویکرد را در برنامه شان رعایت کنند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار