موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
154212
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
نویسنده برجسته حوزه کودک و نوجوان کشورمان عنوان کرد:

استفاده از ادبیات کودک و نوجوان برای انتقال ارزش‌های دینی و ملی به آیندگان

محمد میرکیانی نویسنده برجسته حوزه ادبیات کودک و نوجوان کشورمان از پتانسیل این حوزه برای انتقال ارزش‌های دینی و ملی سخن گفت.

به گزارش کودک پرس ، محمد میرکیانی در حاشیه بازدید از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، کودکان و نوجوانان را سرمايه ملي کشور خواند و عنوان کرد: پايداري و ماندگاري آموزش‌هاي غيرمستقيم موجب روي آوري کشورها به استفاده از ادبیات داستانی و شعر به عنوان روشی برای آموزش، تعليم و تربيت غیرمستقیم کودکان شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از ادبيات برای تعمیق باورهاي ديني در کودکان و نوجوانان بسیار تأثیر گذار است، عنوان کرد: ورود انتشارات آستان قدس رضوی به حوزه کتاب‌های کودکان و نوجوانان اقدامی مؤثر در راستای تعمیق فرهنگ، اخلاق، باورها و ارزش‌های دینی و ملی ما در نسل آینده ساز کشور است و نام آستان قدس رضوی می‌تواند برای خانواده‌ها آرامش بخش در جهت تهیه محصولات فرهنگی برای فرزندان خود باشد.
وی تصریح کرد: پرداختن به ادبیات در بخش کودک و نوجوان یکی از روش‌های مؤثر برای پایداری فرهنگی و حفظ زبان، ادبیات، فرهنگ و ارزش‌های بومی و ملی در نسل‌های آینده کشور است.

گفتنی است، انتشارات آستان قدس رضوی(به‌نشر) در حوزه کودک و نوجوان با رویکرد پایبندی به هویت دینی و با محصولاتی برگرفته از آداب و رسوم، سنت‌ها و ارزش‌های ملی پا به سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گذاشته است.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) در حال برگزاری است وغرفه کودک و نوجوان آستان قدس رضوی(غرفه کتاب‌های پروانه) در این نمایشگاه در چادر رواق شرقی میزبان علاقه‌مندان به ادبیات کودک و نوجوان است.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار