موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
154134
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

انتشار ۴ کتاب تازه برای بچه‌ها

چهار کتاب تازه برای بچه‌ها منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ، «جودی و فهرست آرزوها» نوشته مگان مک‌دونالد با ترجمه محبوبه نجف‌خانی در ۱۵۲ صفحه با شمارگان ۳۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۲ هزار تومان از سری کتاب‌های فندق نشر افق به چاپ رسیده است.

در پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «جودی دمدمی ملکه نوشتن فهرست است. او فهرستی از لقب‌هایی که به برادش داده و فهرستی از هدیه‌های مورد علاقه‌اش دارد. و حتی فهرستی از فهرست‌هایش. تا اینکه روزی چشمش به فهرست پیمانه‌ای مرموز مامان بزرگ‌لو می‌افتد. توی آن فهرست کارهایی عجیب و غریب نوشته شده: سوار فیل بشوم، توی یک قلعه بخوابم، اهرام مصر را ببینم…

وااای! حالا این فهرست پیمانه‌ای چی هست؟

مگان مک‌دونالد (۱۹۵۹) اولین نوشته‌اش را در ۱۰ سالگی و در روزنامه‌ مدرسه‌اش منتشر کرد. او از آن زمان تا امروز حدود پنجاه و پنج کتاب برای کودکان نوشته که ماجراهای آن‌ها را اغلب از خاطرات دوران کودکی‌اش الهام گرفته است. وقتی مگان دختربچه بود، مجموعه‌ای از حشرات، پوست‌زخم‌های خشکیده و کله‌های عروسک داشت!»

 

 

دیگر کتاب تازه منتشرشده در این نشر، رمان نوجوان «برایم شمع روشن کن» نوشته مریم محمدخانی است که در ۱۵۱ صفحه با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۲ هزار تومان به چاپ رسیده است.

بخشی از متن کتاب: «این جوری بود که توی مترو دوازده‌ساله شدم.

سارا دقیقا نمی‌داند از چه روزی زندگی‌اش به هم ریخت؛ از وقتی که مامان دیگر در خانه نبود یا وقتی بهترین دوستش پریسا از همسایگی‌شان رفت؟

او فقط می‌داند دوازده‌سالگی‌اش تبدیل به سخت‌ترین روزهای زندگی‌اش شده و فقط یک عکس دارد تا بتواند امید را به خانه‌شان برگرداند. آیا شباهت مردی که سارا عکسش را در کشوی مامان پیدا کرده با مردی که نشان ایمیلش را از صفحه اینستاگرام او به دست آورده تصادفی است؟»

مریم محمدخانی (متولد ۱۳۶۶، تهران) کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی را از دانشگاه تهران گرفته و اکنون دبیر انشا در مقطع متوسطه اول است.

او همچنین دبیر تحریریه پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان و داور فهرست لاک‌پشت پرنده است. اولین رمان نوجوان محمدخانی، «جشن خاکستر»، برنده جایزه گام اول شد.

 

 

همچنین «ویروس چشم‌قرمز» اولین مجموعه از سه‌گانه «آخرین بازماندگان» نوشته پیرز توردی با ترجمه مریم منتصرالدوله در ۳۲۳ صفحه با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان در نشر افق به چاپ رسیده است.

نوشته پشت جلد کتاب: «در دنیایی که حیواناتش یکی بعد از دیگری رو به نابودی‌اند، کستر دوازده‌ساله توانایی شگفت‌انگیزی دارد که خودش از آن بی‌خبر است.

او که در مرکز نگهداری کودکان خاص زندانی شده تنها چیزی که می‌داند این است:

۱.دسته‌ای کبوتر در اتاقش هستند.

۲.آن‌ها با کستر حرف می‌زنند.

۳.زندگی او از این به بعد هرگز مثل قبل نمی‌شود.»

 

 

«اتحاد سیاه‌دلان» دومین مجموعه از سه‌گانه «آخرین بازماندگان» نوشته پیرز توردی با ترجمه مریم منتصرالدوله نیز در ۳۴۰ صفحه، با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان در نشر یادشده منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «کستر دوازده‌ساله فکر می‌کند آخرین بازماندگان کل منطقه را نجات داده و سفر پرماجرایش به پایان رسیده است، اما انگار ماجرا همچنان ادامه دارد چرا که:

۱.کستر دوباره صداهای مشکوکی از زیرزمین می‌شنود.

۲.هلی‌کوپتر فکتوریم به خانه آن‌ها نزدیک می‌شود.

۳.و او هنوز در ابتدای این سفر پرماجراست.»

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار