154059
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
معاون اجتماعی امور سازمان بهزیستی تهران:

کودک‌آزاری و اعتیاد این خانواده از سوی پزشکی قانونی تایید نشده است

«احمد خاکی»، معاون اجتماعی امور سازمان بهزیستی تهران می‌گوید، مددکاران اورژانس اجتماعی منطقه نواب در حال پیگیری موضوع هستند تا جزئیات دقیق این حادثه از سوی بهزیستی تا چند روز دیگر به رسانه‌ها اعلام شود.

به گزارش کودک پرس ، در چند هفته گذشنه تصویر نوزاد 5 ماهه ای که در یکی از محلات جنوب تهران توسط والدین مورد آزار و اذیت قرار گرفت در فضای مجازی دست به دست می شود. این کودک به دنبال مراجعه مددکاران یکی از موسسات خیریه در حالی پیدا شد که آثار گازگرفتگی روی بازوهای بدن اش مشهود بود و به علت ابتلا به عفونت ریه به سختی نفس می کشید. عامل این اتفاق دردناک هم به گفته مددکاران این مرکز کسی نیست، جز پدر و مادر او که به علت اعتیاد اقدام به آزار و اذیتِ کودک خود می کند. البته هدی بلافاصله پس از شناسایی به یکی از بیمارستان های جنوب تهران منتقل شده است.

خاکی با اشاره به اینکه تاکنون کودک آزاری و اعتیاد این خانواده از سوی پزشکی قانونی تایید نشده است، می گوید: منتظر اعلام نظر کارشناسان پزشکی قانونی هستیم و تا زمانی که این موضوع اثبات نشود امکان سلب حضانت کودک وجود ندارد.

خاکی ادامه می دهد: به همین خاطر توصیه می شود به علت حفظ آبروی خانواده منتظر تایید نهایی پزشکی قانونی بمانیم.

وی می گوید: این خانواده در مصاحبه با مددکاران بهزیستی عنوان کرده اند که کودک توسط یکی از کودکان خویشاوندان آن ها دچار گاز گرفتگی شده است. بر همین اساس در گزارش پزشکی قانونی باید بررسی شود که  این زخم ها توسط کودک یا بزرگسال صورت گرفته است.

خاکی می افزاید: در صورت اثبات کودک آزاری بهزیستی اقدامات لازم برای سلب حضانت خانواده از کودک توسط مراجع مربوطه را انجام خواهد داد تا حضانت او به این سازمان واگذار شود.

پدر و مادر کودک دارای اوراق هویتی نیستند

این در حالی است که «النار زارعی» مددکار این موسسه خیریه معتقد است، طی هفته اخیر هدی چندین‌بار دچار تشنج شده است. همچنین پدر و مادر نوزاد هردو به محرک و مخدر اعتیاد دارند و از نظر روحی و روانی در وضعیت مساعدی قرار ندارند.

زارعی با تاکید به اینکه این خانواده فاقد اوراق هویت نیز هستند و روی بدن مادر این کودک نیز آثار خودزنی و خودکشی نمایان است، می گوید: به هیچ عنوان مصلحت نیست کودک نزد خانواده آزار بازگردد.

وی ادامه می دهد: تلاش می‌شود کودک پس از ترخیص با حکم قضایی به بهزیستی سپرده شود.  این کودک می توانست این مسیر درد ناک را طی نکند، اگر کادر بیمارستانی که در آن متولد شده بود به دستورالعمل دو سال پیش وزارت بهداشت و درمان عمل می‌کردند. در بندی از این دستورالعمل آمده است از سپردن نوزادان به مادرانی که اوراق هویت ندارند پرهیز شود.

منبع: ایران آنلاین

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار