153891
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

تشریح دستور رئیس کل دادگستری خراسان رضوی برای رسیدگی به پرونده قتل کودک ۱۰ ساله

رئیس‌ کل دادگستری استان خراسان رضوی، جزئیات دستور ویژه در خصوص رسیدگی پرونده قتل دانش‌آموز مشهدی را تشریح کرد.

به گزارش کودک پرس از مشهد به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری که در حاشیه دیدار با مسؤولان آموزش و پرورش با خبرنگاران سخن می‌گفت با ابراز تأسف از وقوع حوادثی همچون قتل دانش‌آموز 10 ساله مشهدی اظهار کرد: تمام تلاش خود را برای مجازات عامل این حادثه به کار خواهیم بست.

وی افزود: با عنایت به اینکه این حادثه تلخ در یکی از شهرستان‌های اطراف مشهد به وقوع پیوسته بود، پس از اطلاع و با هدف تسریع و اعمال نظارت مؤثر بر فرایند رسیدگی این پرونده به مرکز استان احاله و به صورت ویژه در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مورد رسیدگی قرار گرفت.

رئیس‌ کل دادگستری استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با عنایت به سیاست‌های دستگاه قضایی در زمینه قاطعیت در برخورد جرایم خشن و مخل نظم و امنیت عمومی و با دستورات قضایی، قاتل در همان روز وقوع جرم دستگیر و تحت مراقبت قرار گرفت، از سویی و پس از صدور دستورات ویژه برای تسریع در رسیدگی به این پرونده؛ تحقیقات مقدماتی در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به صورت خارج از نوبت انجام و پرونده طی چند روز با صدور کیفرخواست از دادسرا به دادگاه کیفری واصل شد.

 

مظفری مطرح کرد: این پرونده هم‌اکنون در دادگاه کیفری یک در حال رسیدگی است و با تأکیدات انجام گرفته به زودی شاهد صدور حکم خواهیم بود و با هدف پیشگیری از وقوع جرایم مشابه ان‌شاء‌الله و پس از طی تشریفات قانونی حکم به صورت ویژه به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی ضمن هشدار به خانواده‌ها خاطرنشان کرد: دادن آموزش‌های ضروری و ابتدایی به کودکان و دانش‌آموزان و همچنین اعمال نظارت بر رفتار فرزندان در کنار پایبندی عملی والدین به موازین قانونی و مبانی شرعی می‌تواند در پیشگیری از وقوع بسیاری از جرایم مؤثر باشد.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار