153332
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

دوره کشوری تربیت مربی جوان و نوجوان افتتاح شد

دوره تربیت مربی کشوری جوان و نوجوان با حضور دکتر جمیله سادات علم الهدی افتتاح شد.

به گزارش کودک پرس ، به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی دوره کشوری تربیت مربی جوان و نوجوان با حضور 150 نفر از بانوان و آقایان از سراسر کشور در مشهد مقدس افتتاح شد.
استادیار دانشگاه شهید بهشتی در این برنامه گفت: تعلیم و تربیت اسلامی بر تقویت حس مسئولیت شخصی استوار است که برای آن به امام زنده نیاز داریم.

جمیله سادات علم الهدی تاکید کرد: آموزه های دینی و مقدس تعالیم ائمه با مفهوم منجی سازگار نیست؛ اساس بحث ما منجی نیست اما در تفکر غربی می‌خواهند منجی را منتقل کنند، در حالی که از نظر ما اساسا انتظار حضور، امامت و ظهور حضرت متکی بر تهذیب و ادراک نفس، کنشگری اجتماعی، فعالیت و جهاد است.
وی افزود: تعلیم و تربیت باید بر مهارت‌های اجتهادی متمرکز شود و آن را در فرد تقویت کند که فرد بتواند در لحظه تشخیص دهد چه چیزی مانع رسیدن به خداست و چه چیزی عامل رسیدن است.

با توجه به نقش موثر مربیان در حوزه تربیتی نوجوان و با هدف تبیین نیازمندی‌های فکری و عملیاتی آنان، موسسه جوانان آستان قدس رضوی پس از برگزاری موفق 5 دوره آموزشی تربیت مربی در مشهد، دوره کشوری تربیت مربی نوجوان و جوان را برنامه‎ریزی کرده که در حال اجراست. ثبت نام در این طرح از اواخر بهمن ماه 1396 شروع شد و پس از شرکت داوطلبان در مصاحبه مجازی 150نفر برای شرکت در اولین دوره کشوری تربیت مربی جوان و نوجوان انتخاب شدند که منتخبین برای گذراندن دوره از 12 اردیبهشت ماه در مشهد مقدس به مدت 9 روز حضور داشته و میهمان موسسه جوانان آستان قدس رضوی می‎شوند.
در این دوره برای پرورش مربیان تخصصی نوجوان و جوان در سراسر کشور روزانه 8 ساعت برنامه آموزشی تدارک دیده شده است که کلاس‌های آن در موسسه جوانان برای بانوان و در مجتمع اقامتی امام رضا(علیه‌السلام) برای آقایان برگزار می‌شود.

سرفصل های آموزشی در 3 سرفصل کلی مهارت‎های فردی مربی، مهارت‎های تربیتی و شناخت مخاطب نوجوان با موضوعات خودشناسی، بایسته های تعلیم و تربیت در اسلام، هدف گزاری و چشم انداز نویسی، ارتباط موثر، جایگاه اخلاق در برنامه‌های تربیتی، روانشناسی نوجوان، مهارت تفکر و اثر طب و تغذیه در تربیت و اصول طراحی یک برنامه مطلوب تربیتی ارائه شده است.

استفاده از اساتید مطرح تربیتی کشور، اضافه شدن منتخبان به شبکه مربیان، صدور گواهی پایان دوره از سوی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، حضور در برنامه‌های مرتبط با نوجوان موسسه به عنوان استاد و اعطای نشان خادمیاری حضرت رضا علیه‌السلام به برگزیدگان از جمله مزایای این دوره است.
ثبت نام دوره کشوری تربیت مربی نوجوان و جوان از سراسر کشور با استقبال چشمگیری روبه رو شد که در نهایت بیش از یک هزار و 370 نفر به صورت مجازی در این طرح ثبت نام کردند که پس از بررسی رزومه‎ها و انجام مصاحبه مجازی از این میان 150 نفر (80 خانم و 70 آقا) پذیرفته شدند.

از شرایط و ویژگی‏‎های متقاضیان این طرح، سن20 تا 35 سال، داشتن حداقل مدرک سطح یک حوزه یا کارشناسی دانشگاه، حداقل دارای 2 سال سابقه تجربه کار با مخاطب نوجوان و همچنین قبولی در مصاحبه مجازی بوده است.

 

 

 

منبع: آستان نیوز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار