152840
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

وجود ۱۵ هزار بازمانده از تحصیل در خراسان‌رضوی/ فعالیت ۵ مدرسه یک‌نفره در خراسان رضوی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: امسال جمعا ۱۵ هزار نفر بازمانده از تحصیل در آموزش و پرورش استان وجود دارد که اگر مرحله دوم پایش انجام شود جذب ۹۵ درصدی که در مرحله اول رخ داده در مرحله دوم نیز صورت می‌گیرد.

به گزارش کودک پرس از مشهد، ابوالحسن حقیقی در نشست خبری گرامیداشت هفته معلم که در دبیرستان خلیج فارس برگزار شد، اظهار داشت: اولیای پایه اول ابتدایی باید به سنجش نوآموزان پایه اول و همچنین نوآموزان پیش‌دبستانی توجه کنند. امسال سنجش نوآموزان پایه اول از 19 خرداد در 75 پایگاه آغاز می‌شود و بسیار مهم است که اولیا در زمان مقرر مراجعه کنند.

 

وی افزود: در بخش آموزش ابتدایی در سال 92 نزدیک به 28 هزار بازمانده از تحصیل در دو لیست از سوی وزارت آموزش و پرورش ارسال شد که امسال طی این دو لیست در مرحله اول، پایش برای جذب بازماندگان تحصیل 4 هزار و 783 نفر بود که طبق پایش اول تا 5 اسفند سال 96  تنها 724 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل هستند و بقیه جذب شدند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی ادامه داد: در لیست دوم 13 هزار و 11 نفر بازمانده از تحصیل بودند که پایش مرحله دوم انجام شده است که از این تعداد 2 هزار نفر در سامانه ثبت شده‌اند و 11 هزار نفر باقیمانده را در مرحله پایش انجام می‌دهیم که در مقایسه با سال 93 که 28 هزار بازمانده از تحصیل بوده امسال جمعا 15 هزار نفر بازمانده از تحصیل در آموزش و پرورش استان داشتیم که اگر مرحله دوم پایش انجام شود جذب 95 درصدی که در مرحله اول رخ داده در مرحله دوم نیز داشته باشیم.

 

حقیقی گفت: امسال 17 میلیارد ریال به مناطق کمتر توسعه یافته تحت عنوان جذب نوآموزان با حمایت دولت در استان توزیع شد که با هدف افزایش پوشش تحصیلی پیش‌دبستانی‌ها صورت گرفت و سال گذشته در سامانه 45 هزار و 821 نوآموز ثبت شده‌اند. امسال تاکنون نزدیک به 55 هزار و 98 نوآموز در استان در سامانه ثبت شده‌اند که پوشش پیش‌دبستانی در سال 92 تقریبا 16 درصد بوده و امسال به 46 درصد رسیده و طی این چند سال حدود 30 درصد رشد پوشش تحصیلی نوآموزان را داشته‌ایم.

وی یادآور شد: در هفته آینده بازی‌های بومی و محلی در کلات با حضور 420 دانش‌آموز از سطح استان برگزار می‌شود همچنین 31 اردیبهشت آخرین مهلت مجوز برای تاسیس پیش‌دبستانی است.

 معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در خصوص مدارس عشایر استان بیان کرد:به دلیل کیفیت‌بخشی و عدالت آموزشی 5 مدرسه یک نفره در استان داریم همچنین تعداد مدارس زیر 10 نفر استان در سال جاری تحصیلی 76 مدرسه است که 6 هزار و 756 دانش‌آموز عشایر در 22 شهرستان خراسان‌رضوی در مدارس عشایری مشغول به تحصیل هستند.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار