152711
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
موفقیتی دیگر در علوم پزشکی شیراز رخ داد؛

بهبود کودک ۶ ساله با سوختگی ۵۰ درصد در بیمارستان امیرالمومنین

مدیر بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمومنین(علیه‌السلام) شیراز، از موفقیت تیم پزشکان و پرستاران این بیمارستان، در بهبودی کودکی ۶ ساله خبر داد که دچار سوختگی درجه سه پنجاه درصد شده بود.

به گزارش کودک پرس ، دکتر محمدحسین ورهرام افزود: این کودک با سوختگی عمیق درجه سه که حدود پنجاه درصد بدن او را درگیر کرده بود، بیست و سوم اسفند ۹۶ با حال عمومی وخیم و خونریزی دستگاه گوارشی ناشی از سوختگی به بیمارستان مراجعه کرد و در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امیرالمومنین (علیه‌السلام) بستری شد.

او ادامه داد: پس از یک دوره درمان های حمایتی با آماده شدن شرایط عمومی، دکتر عبدالخالق کشاورزی متخصص جراحی، کار عمل جراحی پیوند پوست را برای این کودک به انجام رسانید.

دکتر ورهرام گفت: پس از مراقبت های ویژه از زخم های سوختگی بیمار با تلاش تیم درمانی، سرانجام در اواخر فروردین امسال، پس از برپایی جشن تولد دوباره این کودک در بخش اطفال، با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شد.

مدیر بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمومنین(علیه‌السلام) شیراز با آرزوی شفای همه بیماران، از زحمات تمامی افراد تیم درمانی این کودک، قردانی کرد.

حل مشکلات بزرگ با کمک نیروی جوانان و تجربه و دوراندیشی بزرگان 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تبریک هشتم اردیبهشت، مصادف با سالروز میلاد حضرت علی اکبر(علیه‌السلام) روز ملی جوان، گفت: هشتم تا چهاردهم اردیبهشت به نام  هفته سلامت جوان نامگذاری شده است.

دکتر عبدالرسول همتی ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر(علیه‌السلام)، جوان تاریخ ساز عاشورا و روز ملی جوان به تمامی جوانان به ویژه جوانان استان فارس، گفت: بی شک اعتلا و پویایی هر جامعه در گرو وجود جوانانی است که در درون آن جامعه پرورش یافته، برای پیشرفت آن گام برداشته و با کار و تلاش خود، آینده ای بهتر برای همنوعانشان رقم می زنند.

او افزود: نیروی خدادادی جوانان به همراه تجربه و دوراندیشی بزرگان و نخبگان، حلال مشکلات بزرگ و پیچیده است؛ هدر رفتن نیروی شگرف جوانان و عدم استفاده و عدم اعتماد به آن خسارت جبران ناپذیری برای هر کشوری دارد و جوانان ایران اسلامی همواره به‌ واسطه پیروی از اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و با بهره‌مندی از تعهد، تخصص، غیرت، خودباوری و ایمان، نقش چشمگیر و قابل توجهی در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، دوران دفاع مقدس و همچنین سازندگی و عمران کشور داشته‌اند.

دکتر همتی ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری تمامی دستگاه های بین بخشی به ویژه اداره کل فرهنگ و جوانان و همکاری همه جانبه دانشگاه های سراسر استان فارس از هشتم تا چهاردهم اردیبهشت با شعار « شاد زیستن را تجربه کنیم»  روز ملی و هفته سلامت جوان همانند سال های گذشته با حضور فعال جوانان عضو سازمان های مردم نهاد گرامی داشته می شود.

دکتر همتی اهداف برگزاری روز ملی و هفته سلامت جوان را شامل حساس سازی اجتماعی و معطوف کردن توجه جوانان به امر سلامت خود و حیطه هایی که باید به آن توجه کنند، آگاه سازی اجتماعی در خصوص ابلاغ سیاست های جمعیت پیرو منویات مقام معظم رهبری، آگاهی رسانی به خانواده ها به ویژه جوانان در مورد حیطه های اولویت دار سلامت جوانان و چگونگی درخواست دریافت خدمات مورد انتظارات جوانان وضرورت همکاری بین بخشی و فرابخشی تمامی سازمان ها برای برنامه ریزی و تامین منابع و ساختار مناسب ارائه خدمات برای این گروه سنی عنوان کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رئیس مرکز بهداشت استان فارس ضمن اعلام روزشمار هفته سلامت جوان از تمامی دستگاه های استانی که آمادگی و همکاری خود با دانشگاه علوم پزشکی شیراز در برگزاری هر چه بهتر این هفته اعلام کرده اند، قدردانی کرد.

در راستای تشکیل جلسات متعدد در خصوص برگزاری روز ملی و هفته سلامت جوان، معاون بهداشت دانشگاه، ضرورت همکاری و هماهنگی شبکه های بهداشت و درمان استان برای دستیابی به اهداف هفته سلامت جوان را یادآور شد.

به گفته این مقام مسوول، هشتم اردیبهشت، مصادف با نخستین روز این هفته با عنوان نشاط اجتماعی و جوانان، دومین روز هفته با عنوان «ایمنی و مدیریت حوادث در جوانی»، سومین روز هفته با عنوان جوان و حمایت های اجتماعی، چهارمین روز هفته با عنوان « توانمندسازی جوانان با رویکرد پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز»، پنجمین روز هفته با عنوان «جایگاه فضاهای مجازی در زندگی جوانان»، ششمین روز هفته با عنوان «تغذیه سالم و تندرستی در جوانان» و هفتمین روز این هفته نیز با عنوان « تغذیه سالم و تندرستی در جوانان» گرامی داشته می شود.

معرفی دستاوردهای طرح بهارنکو در کاهش آمار طلاق در استان فارس به نمایندگان استان یزد

 
مسوولان استان یزد با حضور در مرکز آموزش و مشاوره تخصصی خانواده ازدواج بهارنکو دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با این طرح آشنا شدند.

این بازدید با هدف آشنایی مسوولان فعال شهر یزد در حیطه ازدواج و خانواده با طرح بهارنکو برای اجرایی کردن طرح در استان یزد، با حضور مسوولان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مسوول نهاد رهبری دانشگاه برگزار شد.

در جلسه توجیهی طرح، دکتر عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به اثرگذاری طرح بهارنکو در تثبیت بنیاد خانواده در استان فارس، گفت: با توجه به موفقیت هایی که تا کنون این طرح در کاهش آمار طلاق در استان فارس به دست آورده و همچنین تأیید طرح در وزارت بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی، امیدوار هستیم هرچه سریع تر در سطح کشور شود.

در این بازدید حجت الاسلام حمید مقامی، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به فعالیت های گسترده مرکز در حیطه خانواده و ازدواج اشاره کرد و گفت: هدف از فعالیت های مرکز بهارنکو، ارتقای بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق است که در همین راستا، حدود هشت سال است که دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با احساس نیاز به اقدامی مستمر برای تحکم بنیان خانواده، پس از بررسی ها و تأیید امور بانوان استانداری فارس و با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه، کلاس های پیش از ازدواج در استان فارس را با روشی متفاوت با سراسر کشور برگزار می کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم  رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ادامه داد: بر اساس طرح بهار نکو، در استان فارس زوجین در کلاس هایی که به مدت ۶ ساعت با سرفصل های احکام و حقوق زوجین، روانشناسی زن و مرد، مهارت های زندگی و مدیریت و بهداشت روابط جنسی برگزار می شود شرکت می کنند.

سرپرست مرکز آموزش و مشاوره تخصصی خانواده بهار نکو، اضافه کرد: برگزاری  این کلاس ها به صورت کامل با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت می گیرد و زوجین زمانی که با نامه دفاتر رسمی ازدواج برای انجام آزمایش خون به آزمایشگاه ها ی ازدواج مراجعه می کنند، ملزم می شوند تا پیش از دریافت جواب کتبی آزمایش در کلاس های مرکز بهارنکو شرکت کنند.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم  رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برگزاری کلاس ها تنها گام ما برای کاهش آمار طلاق نبوده و ما با راه اندازی مرکز مشاوره و حضور مستمر مشاوران برای پاسخگویی و راهنمایی زوجین در تمام مراحل زندگی سعی در حمایت خانواده ها و استحکام بنیان خانواده به عنوان مهمترین رکن تشکیل دهنده یک جامعه داریم.

حجت الاسلام مقامی  به پیگیری های مستمر مرکز برای نیازسنجی جامعه و بررسی مشکلات روز خانواده ها در راستای ارایه محتوا در قالب های مختلف آموزشی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شعبه های مرکز بهارنکو، علاوه بر شیراز در ۱۵ شهرستان استان فارس در حال فعالیت هستند که در آینده نزدیک با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه در تمامی استان شاهد فعالیت در این زمینه هستیم.

در ادامه دکتر سید محمدصادق کشفی نژاد، مدیر سلامت خانواده و جمعیت مدارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به اینکه مرکز بهارنکو جزئی از پیکره دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، گفت: سر صل های آموزشی و نحوه تدریس این طرح به صورت دائم از سوی اساتید مطرح دانشگاه شیراز در حیطه روانشناسی و مشاوره و موسسه تحقیقات سلامت دانشگاه و واحد پژوهش بهارنکو در حال بررسی است.

حجت الاسلام صدرالساداتی مسوول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور یزد و مسوول برگزاری ازدواج دانشجویی در این استان، در این بازدید با اشاره به بالا رفتن آمار طلاق در استان یزد در سال های گذشته، گفت: با توجه به کاهش آمار طلاق در استان فارس پس از اجرای طرح بهارنکو، طبق شیوه نامه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با هدف همفکری و الگوبرداری برای اجرای این طرح به شیراز آمده ایم تا از نزدیک با روند اجرایی این طرح آشنا شویم.

در این بازدید دو روزه، حجت الاسلام صدرالساداتی مسوول نهاد دانشگاه پیام نور یزد، حجت الاسلام و المسلمین سعید رضا متوسل مسوول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی یزد، مهدی مجاهدفر مدیر اجرایی نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی یزد، حجت الاسلام و المسلمین “تولایی” مدیر اجرایی نهاد رهبری دانشگاه پیام نور یزد، حجت الاسلام قروی معاون نهاد پیام نور یزد و دکتر اسلامی معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد حضور داشتند که به صورت کامل با روند اجرایی طرح بهارنکو در استان فارس آشنا شدند.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار