152263
۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

بررسی اهمیت تربیت جنسی در کارگاه فرزندپروری فرهنگ‌سرای سرو

فرهنگ‌سرای سرو به مناسبت هفته سلامت نشست روانشناسی با موضوع فرزندپروری و تربیت جنسی کودک و نوجوان را برگزار کرد.

به گزارش کودک پرس ، فرهنگ‌سرای سرو به مناسبت هفته سلامت نشست روانشناسی با موضوع فرزندپروری و تربیت جنسی کودک و نوجوان را روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه با حضور آزیتا محمدکریمی روانشناس کودک و نوجوان برگزار کرد.

در این کارگاه آزیتا محمدکریمی روانشناس به تشریح دیدگاه خود درباره تربیت جنسی پرداخت و سؤالات و دغدغه‌های والدین در زمینه تربیت جنسی را پاسخ داد.

وی در این باره گفت: تربیت جنسی از زمان بسته شدن نطفه تا زمانی که فرزند با ما همراه است، آغاز می‌شود. سبک فرزندپروری ما و نوع رابطه با فرزندمان است که تربیت جنسی کودک را رقم می‌زند و مطرح کردن تربیت جنسی بدون آموزش والدگری، به والدین کمک چندانی نمی‌کند. اگر قرار است به عنوان پدر و مادر مخاطب سؤالات جنسی فرزندمان باشیم، ابتدا باید فضای آن را آماده کنیم و این امکان‌پذیر نیست مگر در یک رابطه امن.

 

این مدرس کارگاه‌های تربیت جنسی در ادامه افزود: یکی از دغدغه‌های والدین پاسخگویی به سؤالات کودکان است و والدین به خاطر ذهنیت‌ها و افکار خود از پاسخگویی به سؤالات کودک طفره می‌روند یا اجتناب می‌کنند. همچنین این دغدغه که آیا سؤالات کودک من مربوط به مفاهیم رابطه جنسی است، منجر به احساس ترس در مادران و پدران می‌شود.

درمانگر بیمارستان روانپزشکی روزبه افزود: وقتی خود پدر و مادرها در برابر سؤالات بسیار طبیعی فرزندشان پر از ترس و اضطراب می‌شوند و نمی‌توانند به یک ثبات هیجانی برسند، چگونه می‌توانند پایگاه مورد اعتمادی برای فرزندشان باشند. به عبارت دیگر پاسخگویی صحیح به سؤالات جنسی فرزندان و مواجهه درست با رفتارهای جنسی آنان نیازمند فهم نقطه نظر فرزندان، رابطه‌ای امن برای تعامل و وجود ظرفیت هیجانی در والدین است تا این امر مهم تحقق یابد.

 

وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که با شناخت موانع و داشتن آگاهی و دانش لازم و مستمر، والدین می‌توانند مهارت‌های حل مسئله، همدلی و گوش دادن را به دست آورند و رابطه خود با کودک را بهبود بخشند و با آموزش‌های مخصوص به کودک و نوجوان از طریق مهارت ورزی، هر چالش و موقعیتی را تبدیل به فرصتی برای آموزش به کودکان کنند. در واقع با آموزش به موقع و متناسب می‌توانیم امنیت را برای همیشه به کودکانمان هدیه دهیم.

 

وی در پایان کارگاه به معرفی آموزش‌های تخصصی کودک و نوجوان در این زمینه پرداخت و از لزوم پرداختن والدین به این بخش از آموزش‌ها نیز صحبت کرد.

 

 

 

منبع: فرهنگ و هنر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار