موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
151408
۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
توسط مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار:

طرح پایلوت توانمندسازی مربیان خانه های کودک سرای محلات برگزار شد

دوره آموزشی” طرح پایلوت توانمندسازی مربیان خانه های کودک سرای محلات در حوزه آموزش محیط زیست به کودکان” برای اولین بار برای مربیان خانه های کودک سرای محلات مناطق 12، 14 و 15 برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، اولین جلسه دوره آموزشی” طرح پایلوت توانمندسازی مربیان خانه های کودک سرای محلات در حوزه آموزش محیط زیست به کودکان” توسط مرکز مدیریت محیط زیست با همکاری اساتید دانشگاه توانبخشی و بهزیستی و هماهنگی اداره کل آموزش و مشارکت های اجتماعی به میزبانی آموزش شهروندی منطقه 15 تهران برگزار شد.

بنا بر این گزارش، ضرورت برگزاری این دوره آموزشی وجود معضلاتی چون عدم آشنایی مربیان خانه های کودک سرای محلات با محیط زیست و نحوه آموزش آن، ناآشنایی آموزشگران حوزه محیط زیست شهری با اصول آموزش به کودکان، عدم آگاهی کافی از نیازهای آموزشی کودکان و مربیان در زمینه محیط زیست جهت تدوین برنامه آموزشی، شناخت ناکافی آموزشگران از روشهای نوین تکنولوژی های آموزشی ویژه کودکان، و در نهایت عدم دسترسی به محتوای تدریس منسجم و مرجع است.

گفتنی است، مدرسان این دوره آموزشی دکتر ساناز صنایع گلدوز مدرس دانشگاه، همکار دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس هیات مدیره انجمن آشتی با زمین و دبیر انجمن ارزیابی محیط زیست ایران؛ دکتر نجم سادات موسوی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، مشاور آموزشی وتربیتی مجموعه فرهنگی طلوع و دکتر مریم شریفیان ثانی دانشیار و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، عضو سازمان Inclusion International در منطقه مدیترانه و آفریقای شمالی (MENA) و عضو هیأت ممتحنه و ارزشیابی بورد توانبخشی اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ بودند.

ساناز صنایع گلدوز در رابطه با این دوره گفت: این دوره در قالب ساعات یک ترم دانشگاهی و با هدف توانمندسازی در سه سطح دانش، نگرش و مهارت مربیان خانه های مهد اجرا گردید.

وی نقاط قوت این دوره را عملکرد قدرتمند بعضی از سراها در راستای آموزش های محیط زیستی ارائه شده در داخل سراها و درگیر نمودن والدین با این آموزش های محیط زیستی دانست.

صنایع گلدوز ادامه داد: مربیان خانه های مهد علاوه بر یادگیری تسهیلگری در آموزش محیط زیستی کودکان در فضاهای باز و خارج از مهد، تدوین و ارائه واحدهای کار ساده محیط زیستی برای کودکان ٣-٦ سال و شیوه های آموزش غیرمستقیم را نیز آموختند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: رفتار همسو با محیط زیست در کودکان ٣-٦ سال از طریق درگیر نمودن حواس پنجگانه و اجرای مستمر فعالیت های محیط زیستی به صورت روزانه، نهادینه خواهد شد.

فریبا داداشلو مدرس دانشگاه در رشته تربیت مربی و شرکت کننده افتخاری این کارگاه در خصوص این دوره آموزشی گفت: بایستی با تغییر نگرش و بینش مربیان و افزایش آگاهی های محیط زیستی در آن ها، حفظ محیط زیست را در باور کودکانمان نهادینه کنیم.

لازم به ذکر است در پایان دوره، ارزشیابی اثربخشی آموزش های محیط زیستی از شرکت کنندگان صورت گرفته و گواهینامه شرکت در دوره توسط مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و سازمان حفاظت محیط زیست برای آن ها صادر خواهد شد.

گفتنی است طبق برنامه ریزی های صورت گرفته دوره مذکور برای مربیان خانه های کودک سرای محلات سایر مناطق شهرداری تهران در سال 97 برگزار خواهد شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار