151372
۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

شناسایی ۱۸۵ کودک کار در کهگیلویه و بویراحمد

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و ساماندهی ۱۸۵ نفر از کودکان کار در استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، هوشنگ سیاوش پو، معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، ۳۱ فروردین ماه گفت: این افراد زیر پوشش خدمات حمایتی قرار گرفته‌اند.
وی افزود: چندین جلسه کاربردی برگزار شده و امید است در سال جاری با برنامه‌ریزی شاهد حضور کودکان در خیابان‌ها و میادین شهر نباشیم و نیازمند همت جدی سازمان‌های متولی است که به ساماندهی خانواده‌ها کمک می‌کند.

 

همچنین، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مزارعی، رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با ذکر حدیثی از امام صادق(ع) در خصوص اعطای خدمتگزاری به بندگان خداوند و اینکه این موهبت الهی انسان را در کنار انبیاء قرار می دهد، افزود: کار و مسئولیت امانت است و نباید منبع خود بزرگ بینی و غرور شود.

 

وی با بیان اینکه ساماندهی کودکان کار و خیابانی ربطی به دادگستری ندارد بلکه بخشی از وظیفه ادارات و سازمانهای خاص است، اضافه کرد: نباید ما به عنوان متولیان امور جامعه، هیچ‌گونه تلاشی نکنیم و موجب شود که در بین همین کودکان کار برخی جرایم خشن و مفاسد بروز کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی ابراز کرد: چرا به علت عدم مدیریت صحیح مسئولان امر از همین کودکان کار، قاتل پرورش یابد و در زندان به سر بیرد بنابراین اگر خواهان رشد و پیشرفت استان هستیم باید جلوی معضلات اجتماعی کودکان کار و خیابانی گرفته شود.

 

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به مدیرانی که به موجب قانون وظیفه دارند ساماندهی کودکان کار و خیابانی را انجام دهند نیز هشدار داد و خاطرنشان کرد: چنانچه مدیران و رؤسای ادارات و سازمان‌هایی که متولی امور ساماندهی کودکان کار و خیابانی هستند به وظیفه خود عمل نکنند، دادستان به عنوان مدعی العموم به تکلیف خود عمل کرده و برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه حل مشکل کودکان کار و خیابانی دعای خیر مردم را در پی خواهد داشت پاداش معنوی این کار را با ذکر حدیثی از امام صادق (ع) برشمرد و تصریح کرد: نباید اجازه دهیم کرامت انسانی که اشرف مخلوقات است در خیابان‌ها و میادین شهرهای استان به اموری بپردازند که در دید اجتماع به عنوان دون‌ترین کارها شناخته می‌شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین مزارعی اضافه کرد: به خاطر سن پایین این کودکان می‌توان با انجام تست‌های روانشناسی زمینه را برای ادامه تحصیل آنان فراهم کرد و درس بخوانند.

 

بنابراین گزارش، همچنین، حجت‌الاسلام سیدعلی‌فتح میرمحمدی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: جای خوشحالی است که دادگستری در زمینه مسایل فرهنگی و اجتماعی که وظیفه ادارات و سازمان‌های خاص است نیز دغدغه دارد.

 

وی افزود: شاید دادگستری از این ادارات و سازمان‌ها مأیوس شده است. کودکان کار نتیجه فقر معیشتی و فرهنگی، مهاجرت و طلاق است و با شناسایی کودکان کار می‌توان توانایی آنان را سنجیده و با برنامه ریزی‌های صحیح، اصولی و علمی کودکان کار و خیابانی را ساماندهی کرد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین مزارعی ابراز کرد: برگزاری نشست‌هایی با خانواده این کودکان درباره تبعات منفی حقوقی، انتظامی و کیفری کار و فعالیت‌شان می‌تواند مفید اثر واقع شود.

 

همچنین، پروانه نیک مرام، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اضافه کرد: این اداره در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی مشکلی ندارد و در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان دوره‌های آموزشی را می‌توانیم برای کودکان برگزار کنیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار