151225
۳۰ فروردین ۱۳۹۷
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش آذربابجان غربی:

فرهنگ مدرسه سازی توسط خیرین سطح کشور نهادینه شود

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش آذربابجان غربی گفت: مدرسه سازی آثار و برکات ارزشمند فراوانی دارد و فرهنگ مدرسه سازی باید توسط خیرین و آحاد جامعه در سطح کشور نهادینه شود.

به گزارش کودک پرس ، اردشیر سید سیاح عصر امروز در آیین بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان سلماس، با اشاره به اینکه دولت و آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست در امر مدرسه‌سازی و تامین نیازمندی‌های حوزه آموزش و پروش ورود پیدا کند افزود: کمبود منابع اعتبارات در این حوزه را می‌توان با کمک جامعه خیرین و افراد نیکوکار برطرف کرده و زمینه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: یکی از کارهای حسنه و ماندگاری که می‌تواند در کارنامه افراد خیرخواه و نیک‌اندیش به عنوان یک رسم ماندگار و جاودانه مطرح شود کمک به محرومان و همچنین توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی است که امید است در کنار ساخت مدرسه مجمع خیرین در این حوزه نیز مجموعه آموزش و پرورش را در تقویت نسل آینده همراهی و کمک کنند.

سیدسیاح تصریح کرد: بیش از ۳۵ درصد فضاهای آموزشی کشور به دست خیرین مدرسه ساز بنا شده است، از همین رو، خیرین مدرسه ساز سهم بزرگی در ایجاد عدالت آموزشی دارند .

وی تصریح کرد: از طرفی باید برنامه ریزی دقیق داشت که نه تنها از خیرین داخل کشور برای ساخت مدرسه استفاده شود بلکه با بررسی در کشورهای دیگر نیز به سراغ خیرین ایرانی حاضر در آن کشورها رفت.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش آذربابجان غربی اظهار کرد: خوشبختانه این مهم در سلماس که بیش از سایر نقاط کشور نیازمند مشارکت خیرین مدرسه ساز است، مورد توجه قرار گرفته و اقدامات مؤثری در این بخش انجام شده و می شود .

به گزارش فارس، کلنگ زنی مدرسه دو کلاسه در روستای شیرنی در بخش کوهسار احداث توسط خیر مدرسه ساز دکتر علی حسن زاده پایان بخش این جشنواره در شهرستان سلماس بود .

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار