موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
151173
۳۰ فروردین ۱۳۹۷
مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد:

فعالیت 500 موسسه حمایتی مردم نهاد در خراسان جنوبی/ خدمات رسانی به 31 کودک در مرکز اوتیسم خراسان جنوبی

در حال حاضر در خراسان جنوبی 500 موسسه و مرکز حمایتی با کمک مردم و خیرین اداره می‌شود که این موسسات بازوی توانمند برای بهزیستی بوده و اگر همکاری این موسسات نباشد دولتی ها به تنهایی موفق نخواهند بود.

به گزارش کودک پرس ، علی عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی امشب در اولین گرهمایی فعالان و مبتلایان به طیف اوتیسم در خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از دلایل افزایش اوتیسم در نتیجه افزایش طلاق است در خراسان جنوبی نیز با توجه به آمار اعلام شده، با افزایش طلاق شاهد افزیش اوتیسم نسبت به جمعیت استان هستیم.

 

وی افزود: موضوع افزایش اوتیسم در نتیجه افزایش طلاق نیاز به بحث های پژوهشی و علمی دارد و لازم است در خراسان جنوبی پژوهشگران و اساتید دانشگاه در این زمینه تحقیق و بررسی کنند.

 

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد:آسیب های اجتماعی و پیامدهای ناشی از طلاق از دیگر عوامل دخیل در اوتیسم می‌تواند باشد.

 

عرب نژاد عنوان کرد: اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی در راستای حمایت از مدد جویان بهزیستی خدماتی به مددجویان خود ارائه داده است که این خدمات در برنامه توسعه ششم افزایش چشمگیری داشته و عمده خدمات به مددحویان در راستای توانمندسازی آنها بوده است.

 

وی با اشاره به توانمد سازی مددجویان در زمینه اشتغال و مسکن بیان کرد: از دیگر برنامه های اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی برای مدد جویان طرح پیشگیری از ناشنوایی،غربال گری ژنتیکی،رصد آسیب های اجتماعی و مبارزه و ارائه راه حل برای مبارزه با استرس و اضطراب است.

 

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه یکی از خدمات بهزیستی به مددجویان در زمینه مسکن است انشاءالله در سال 97 مددجویی در خراسان جنوبی بدون مسکن نخواهد بود و پرونده مسکن مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی بسته خواهد شد.

 

عرب نژاد اظهار کرد: در زمینه درمان مددجویان بهزیستی نیز اواخر سال گذشته اعتبار خوبی برای بهزیستی خراسان جنوبی در نطر گرفته شد.

 

وی با بیان اینکه راه اندازی موسسات مردم نهاد برای حمایت از بیماران بسیار امری خوب و پسندیده ای است،تصریح کرد: اگر برای سایر بیماری خاص نیز موسسات مردم نهادی برای کمک به بیماران و خانواده های آنها راه اندازی شود خیلی خوب است.

 

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر در خراسان جنوبی 500 موسسه و مرکز حمایتی با کمک مردم و خیرین اداره می‌شود که این موسسات بازوی توانمند برای بهزیستی بوده و اگر همکاری این موسسات نباشد دولتی ها به تنهایی موفق نخواهند بود.

 

عرب نژاد گفت:موسسه خاوران که برای حمایت و همکاری با بیماران اوتیسم در خراسان جنوبی راه اندازی شده است از پایه های علمی بسیار قوی برخوردار است از این جهت از همه خانواده هایی که کودک مبتلا به اوتیسم در خراسان جنوبی دارند تقاضای همکاری با این موسسه را داریم.

 

  • خدمات رسانی به 31 کودک در مرکز اوتیسم خراسان جنوبی 

ملیحه رضا زاده معاون توان بخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: اوتیسم بیماری است که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و عوامل ژنتیکی و محیطی در آن تاثیر گذار باشد.

 

وی افزود: درمرکز اوتیسم خراسان جنوبی 31 کودک مبتلا به اوتیسم داریم که 25 کودک از بهزستی یارانه می‌گیرند و پیگیر هستیم که برای مابقی کودکان مبتلا به اوتیسم که در این مرکز هستند در سال جدید یارانه در نظر گرفته شود.

 

معاون توان بخشی اداره کل بهز یستی خراسان جنوبی بیان کرد: در مرکز اوتیسم در زمینه های درمانی، آموزشی و کار درمانی به کودکان  خدمات دهی می‌شود.

 

رضا زاده عنوان کرد: امیدورایم بتوانیم طرح غربال گری را نیز با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی انجام دهیم.

 

وی اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد که کودکان پسر بیشتر به بیماری اوتیسم مبتلا می‌شوند اما در خراسان جنوبی این مسئله کاملا برعکس است و تعداد کودکان دختر که در خراسان جنوبی به اوتیسم مبتلا هستند بیشتر است که این موضوع نیاز به توجه خاص خانواده ها دارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار