151158
۳۰ فروردین ۱۳۹۷
در سالن ورزشی مجموعه تختی شهر لار

جشنی برای کودکان کار در لارستان+عکس

به همت مجمع فرهیختگان لارستان برنامه جشنی برای بیش از 80 کودک کار در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، پیش از ظهر دیروز طی اقدامی زیبا ویژه برنامه ای با عنوان «جشنی برای کودکان کار» در سالن ورزشی مجموعه تختی شهر لار برگزار شد.

در این مراسم که همراه با بازی و سرگرمی، برگزاری مسابقات کودکانه، اهدای جوائز و غیره بود، تعداد بیش از 80 کودک که از نقاط مختلف در شهر لار گردهم آمده بودند، روزی خوش و به یاد ماندنی را برای خود رقم زدند.

حضور پررنگ روحانیون و تعدادی از مسوولان در جمع این کودکان جالب توجه بود.

در حاشیه این مراسم، دبیر برگزاری این جشن در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه «مجمع فرهیختگان لارستان بزرگ» حدود 10 ماه پیش با هدف پیگیری مطالبات و دغدغه‌های رهبری متولد شد، اظهار داشت: شعار این مجمع «اندیشکده اقدام و عمل» است و اعضای این مجمع بعد از طرح دغدغه‌ها و مطالبات رهبری خود را ملزم به اندیشیدن به راهکارهای عملی می دانند و فعالیت‌هایشان را به انتقاد و اظهار نظر صرف محدود نمی‌کنند بلکه تلاش دارند ایده‌های مطرح شده را پیگیری و عملیاتی کنند.

رستم روانبخش با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری آسیب‌های اجتماعی است، افزود: آسیب‌های اجتماعی شامل موارد متعددی می‌شود که یکی از آن‌ها کودکان کار است.

وی با بیان اینکه روانشناسان معتقدند کودک باید کودکی کند و دنیای کودکان باید سرشار از بازی باشد، تصریح کرد: به اعتقاد آن‌ها افرادی که در زمان کودکی به‌جای بازی و شادی مشغول کار شوند و به تعبیری خیلی زود با چهره جدی و سخت زندگی مواجه شوند در بزرگسالی در معرض آسیب‌های روانی زیادی قرار می‌گیرند.

دبیر مجمع فرهیختگان لارستان بزرگ با برشمردن اهداف برگزاری جشن کودکان کار در لار، ادامه داد: نخستین هدف این است که بتوانیم لحظاتی شاد را برای این کودکان ایجاد کنیم تا فارغ از هرچیزی کودکی کنند.

این فعال اجتماعی خاطرنشان کرد: باید توجه مردم را به این پدیده آسیب‌زا جلب کنیم و بگوییم که کار کردن به روان کودکان آسیب‌های جبران‌ ناپذیری می‌زند.

وی با رد این دیدگاه که بسیاری از مردم فکر می‌کنند خیلی خوب است که کودکان کار کنند و این کار کردن در سنین پایین سبب می‌‌شود آن‌ها سخت‌‌کوش شوند، یادآور شد: در کشوری مانند آلمان کودکان کار وجود ندارد، اما مردمانی بسیار سخت‌کوش و به قول معروف اهل کار دارد و در واقع رابطه‌ای میان سخت‌کوش بودن و کار کردن در کودکی وجود ندارد.

روانبخش با اذعان به اینکه اکثر کودکان کار در شهر لار افغانستانی هستند، عنوان کرد: البته این امر در روند کار ما تغییری حاصل نکرد زیراکه از نظر انسانی هیچ تفاوتی بین ایرانی و افغانستانی برای ما وجود ندارد و از طرفی اگر پدر و مادر آن‌ها از افغانستان آمده باشند اما این کودکان در ایران به دنیا آمده‌اند و خیلی بعید است که به افغانستان بروند بلکه اینجا می‌مانند و یک شهروند ایرانی خواهند شد، پس از این روست که وظیفه انسانی و ملی ما حکم می‌کند تفاوتی نگذاریم.

وی درباره نحوه شناسایی کودکان کار در لارستان، گفت: بسیاری از کودکان کار تحصیل هم می‌کنند و ما از طریق مدارس حدود 80 نفر آن‌ها را شناسایی کردیم.

دبیر مجمع فرهیختگان لارستان بزرگ با اشاره به اینکه متاسفانه در این مقطع نتوانستیم کودکان‌کاری را که تحصیل نمی‌کنند، شناسایی کنیم و از میان محصلان نیز همه را نتوانستیم دعوت کنیم، ابراز امیدواری کرد به زودی بتوانی اکثر آن‌ها را شناسایی کرده و در برنامه‌های آینده برای بقیه نیز برنامه اجرا کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار