موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
151110
۲۹ فروردین ۱۳۹۷
قائم مقام آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

اجرای طرح ملی « ایران مهارت » در ۱۰۰ مدرسه مازندران

قائم مقام آموزش و پرورش مازندران گفت: طرح ملی «ایران مهارت» در ۱۰۰ مدرسه ۹ شهرستان استان و بین چهار هزار دانش آموز متوسطه اول اجرا می شود.

به گزارش کودک پرس ، اسفندیار نظری پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح ملی “ایران مهارت” با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: در طرح ملی ایران مهارت بطور رسمی آموزش حداقل یک مهارت را در راستای هم آوایی با سازمان فنی و حرفه ای رقم می زنیم.
وی با بیان اینکه هر دانش آموز باید در پیرامون خود سه سؤال چیستی، چرایی و چگونگی را مطرح کند، عنوان کرد: ما در آموزش و پرورش بدنبال تقویت روحیه پرسشگری، پزوهشگری و مهارت در بین دانش آموزان هستیم.
قائم مقام آموزش و پرورش مازندران، خاطرنشان کرد: ما اگر تعلیم را انتقال دانسته ها و تربیت را بسترآفرینی برای تبلور مطلوبترین رفتارها تعریف کنیم، در هردوحالت نیازمند مهارت هستیم.
نظری به عقد تقاهم نامه بین آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای اشاره کرد و افزود: بر این اساس طرح ایران مهارت همزمان با چند استان دیگر در استان مازندران بصورت پایلوت اجرا می شود و دانش آموزان متوسطه اول درپایه هفتم ۲۰ ساعت و در پایه هشتم ۲۰ ساعت و در پایه نهم ۴۰ ساعت از آموزشهای فنی و حرفه ای وکسب مهارت برخوردار می شوند.
وی تصریح کرد: این طرح در ۹ شهرستان مازندران و در بین ۱۰۰ مدرسه و ۴ هزار دانش آموز متوسطه اول اجرا می شود.
قائم مقام آموزش و پرورش مازندران حافظه محوری را درد بزرگ آموزش و پرورش دانست و افزود: پیام اصلی سند تحول بنیادی مبتنی بر تبدیل نظام آموزشی به نظام فرهنگی و تربیتی است که دانش آموزان را به کسب مهارت و دانش، کسب مهارت کسب و کار و کسب مهارت زندگی سوق می دهد.
نظری در پایان گفت: سالانه بین یک تا یک و نیم میلیون نفر از دانشگاه های کشور فارغ التحصیل می شوند که طرح ایران مهارت کمک می کند تا آنان با مهارت از تحصیل فارغ شوند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار