موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
150982
۲۹ فروردین ۱۳۹۷
دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

آغاز به کار دومین کنگره کودکان استاد «امیرحکیمی» در شیراز

دومین کنگره کودکان استاد “امیرحکیمی”، به عنوان نخستین کنگره سبز ایران، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آغاز به کار کرد.

به گزارش کودک پرس ، دومین کنگره علمی پزشکی کودکان با عنوان کنگره استاد “امیرحکیمی”، همراه با بزرگداشت زنده یاد دکتر “رضا قریب” و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد. مدت زمان برگزاری این کنگره 4 روز خواهد بود و بهره‌گیری از تجارب و دانش متخصصان و صاحب نظران رشته‌ی کودکان و سایر رشته‌های وابسته در داخل و خارج کشور از اهداف آن ذکر شده است.

 

  • شیراز؛ مهد رشته غدد و متابولیسم کودکان در کشور

بنیانگذار طب غدد و متابولیسم کودکان در ایران در این کنگره با تاکید بر اینکه امروزه طب کودکان به تخصص های مختلفی تقسیم شده و تخصص متابولیسم و غدد هم در حال توسعه است، گفت: 37 سال پیش که این رشته برای نخستین مرتبه در کشور با همکاری مسئولان وقت در شیراز پایه گذاری شد، شرایط به گونه‌ای بود که پیش بینی می‌شد شیراز بتواند در کشور جایگاه ویژه‌ای در این رشته پیدا کند.

 

غلامحسین امیرحکیمی اضافه کرد: زمانی تعداد متخصصان در این حوزه کمتر از انگشتان یک دست بود، اما امروزه مشاهده می‌شود شماری زیادی از متخصصان اطفال کشور با تلاش و پژوهش‌های مختلف‌ موجب شده‌اند در مجامع بین المللی برای رشته تخصصی اطفال صاحب نظر باشند.

 

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به جمعیت حال حاضر کودکان ایران، افزود: رشد در این طیف جمعیتی خیلی سریع صورت می‌گیرد؛ از این رو توجه به سلامت آنان اهمیت بسزایی دارد و نیاز است به این گروه سنی بیشتر توجه شود.

 

امیر حکیمی بیان کرد: همواره گفته شده که پیشگیری بر درمان مقدم است، در جامعه ما رشد واکسیناسیون توانسته است بیماری‌های عفونی را کنترل کند و ایران یکی از پیشرفته ترین کشورها در این حوزه قلمداد می‌شود، اما آسیب‌های ناشی از حوادث همچنان سلامت کودکان را تهدید می‌کند.

 

استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: از دیگر آسیب‌هایی که سلامت کودکان را تهدید می‌کند، نوشیدن مواد اسیدی و قلیایی، نفت و بنزین و داروهایی است که بسته بندی غیر استاندارد دارند، خانواده‌ها باید در این زمینه مراقبت کنند که چنین حوادثی رخ ندهد و در صورت بروز چنین حوادثی باید با اقدامات اولیه آشنایی داشته باشند تا از حجم آسیب به کودکان کاسته شود.

 

دبیر علمی دومین کنگره کودکان استاد امیرحکیمی نیز گفت: این کنگره برای نخستین مرتبه با عنوان کنگره “سبز” و بدون استفاده از پوستر و کاغذ برگزار می‌شود و به گونه‌ای برنامه ریزی شده که زباله کاغذی تولید نداشته باشد.

 

سید محسن دهقانی بیان کرد: با به کارگیری نرم افزار تلفن همراه که برای همین کار طراحی شده، ارتباط بین برگزارکنندگان این کنگره و شرکت کنندگان میسر شده و تمام برنامه‌ها و تبلیغات به کمک این سامانه به مخاطبان ارسال می‌شود.

 

دبیر علمی دومین کنگره کودکان استاد امیرحکیمی ادامه داد: همچنین پخش زنده این کنگره به کمک شبکه‌های اجتماعی و یک نرم‌افزار دیگر انجام می‌شود تا افرادی که موفق به حضور در این کنگره نشده‌اند، بتوانند از مطالب آن بهره ببرند، افزون بر این پوستر مقاله‌های ارائه شده به این کنگره نیز روی صفحه‌های نمایش رایانه که به همین منظور پیش بینی شده به نمایش درمی آید.

 

دومین کنگره کودکان استاد امیر حکیمی با محوریت بررسی بیماری های عمومی کودکان، مسایل رشد و بیماری‌های اندوکرین، بیماریهای کاردیووسکولار، بیماری‌های مغز و اعصاب، بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری، بیماری‌های نوزادان، مراقبت‌های ویژه کودکان و شرایط حاد، بیماری سیستم ایمنی، آسم و آلرژی، بیماری‌های خون شناسی و سرطان‌ها و بیماری‌های روماتولوژی، تا 31 فروردین در شیراز ادامه دارد.

 

این کنگره به پاس خدمات و تلاش های استاد دکتر “امیرحکیمی” متخصص کودکان، به نام این استاد دانشگاه نامگذاری شده است و در دومین سال برگزاری، مقام استاد فرهیخته، زنده یاد دکتر “رضا قریب” پایه گذار طب کودکان‌ گرامی داشته می‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار