150647
۲۷ فروردین ۱۳۹۷

وجود هزاران اپلیکیشن در فروشگاه گوگل که کودکان را ردیابی می‌کنند

هزاران اپلیکیشن اندرویدی در فروشگاه گوگل وجود دارد که با نقض قوانین COPPA در آمریکا، کودکان را ردیابی می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، تیمی متشکل از محققان دانشگاهی و کارشناسان علوم رایانه با استفاده از «ارزیابی خودکار اپلیکیشن‌های اندرویدی با معیارحفظ حریم خصوصی» به این نتیجه رسیدند که از 5855 اپلیکیشن بررسی شده در فروشگاه گوگل، طراحی شده برای کودکان، 57 درصد به طور مستقیم قوانین حمایت از حریم خصوصی آنلاین کودکان/ COPPA را نقض کرده‌اند.

 

 

40 درصد از این اپلیکیشن‌ها بدون لحاظ کردن موارد امنیتی اطلاعات شخصی کودکان را به اشتراک گذاشته‌اند. همچنین 18.8 درصد از این اپلیکیشن‌ها هویت کاربران را با شرکای تجاری خود بدون اجازه به اشتراک گذاشته‌اند. 39 درصد نیز تعهدات مربوط به حفاظت از حریم خصوصی کودکان را آشکارا نادیده گرفته‌اند.

 

 

بر اساس این تحقیق به طور کلی 73 درصد از اپ‌های بررسی شده اطلاعات حساس کاربران را روی اینترنت به صورت غیر قانونی به اشتراک گذاشته‌ و 2281 اپ نیز هویت کاربران خود را به کمپانی‌های تبلیغاتی داده‌اند. به طور اختصاصی نیز 256 اپلیکیشن مکان کاربران، 107 اپلیکیشن آدرس ایمیل کاربران و 10 اپ نیز شماره تلفن کاربران خود را به طور غیر قانونی مورد سوء استفاده قرار داده‌اند. روزانه بیش از 2700 اپ جدید وارد فروشگاه گوگل می‌شود که مورد بررسی قرار نگرفته و قطعا تعداد اپ‌های خاطی بیش از این موارد است که در بالا ذکر شد.

 

 

اخیرا یوتیوب و دیزنی متهم شده‌اند که با اهداف تجاری-تبلیغاتی دیتای کاربران آنلاین خود را بدون اجازه به شُرَکا می‌دهند و به همین خاطر کمیسیون تجارت فدرال آنها را تحت فشار قرار داده است تا جلوی سوء استفاده آنلاین از کودکان گرفته شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار