موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
150472
۲۶ فروردین ۱۳۹۷
مهدی میرفخرایی:

برخورد مسئولان با سینمای کودک منصفانه نیست/ فقط شعار می دهند

مهدی میرفخرایی تهیه کننده سینما ضمن ابراز گلایه از نحوه برخورد مسئولان با سینمای کودک از ساخت ۲ فیلم دیگر در این حوزه خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، سید مهدی میرفخرایی که چندی پیش فیلم سینمایی «افسانه گل آباد» به کارگردانی محمدرضا عباس نژاد و تهیه کنندگی وی اکران شده بوداز وضعیت اکران اثر گله کرد و گفت: دوستان مدام شعار حمایت از سینمای کودک می دهند اما در عمل این فیلم ها را رها می کنند. من با انرژی وارد این عرصه شدم اما پس از ساخت فیلمم هیچ حمایتی از آن صورت نگرفت البته منظور من حمایت مالی نیست بلکه خواهان این بودیم که در زمان اکران از «افسانه گل آباد» حمایت شود ولی نه تنها این امر صورت نگرفت بلکه در بدترین زمان ممکن یعنی در بهمن ماه این اثر به نمایش گذاشته شد.

 

وی افزود: فیلم ما قریب به ۱۸ هزار نفر مخاطب داشت و هنوز هم برخی مدارس در پی به نمایش گذاشتن «افسانه گل آباد» برای بچه ها هستند.

 

این تهیه کننده با اشاره به اینکه انصاف نیست که با آثار سینمای کودک به این نحو برخورد شود، توضیح داد: زمان های مناسبی برای نمایش فیلم های کودک در نظر نمی گیرند و فقط مدام شعار حمایت از سینمای کودک می دهند.

 

میرفخرایی عنوان کرد: من با گرفتن وام و قرض این فیلم را ساختم و به گفته دوستان، فیلم خوب و اخلاق مندی ارایه دادم با این وجود آنهایی که باید حمایت بکنند هیچ اقدامی در این مسیر انجام ندادند.

 

این تهیه کننده در بخش دیگر از صحبت هایش اظهار کرد: با همه کم لطفی هایی که در حق سینمای کودک می شود من ۲ فیلمنامه آماده در این حوزه با موضوع قصه های شیرین و کهن ایرانی دارم که می خواهم به زودی درخواست پروانه ساخت بدهم که در صورت دریافت مجوز، بلافاصله ساخت آنها را شروع می کنم.

 

میرفخرایی توضیح داد: هنوز نامی برای این آثار انتخاب نکرده ایم با این وجود یکی از آنها تم روستایی دارد که ما به بازبینی لوکیشن های آن در اطراف تهران یعنی فشم و غرب تهران پرداخته ایم تا این فیلم را در آنجا کلید بزنیم و دیگری هم قصه های کهن ایرانی را به تصویر می کشد. این را هم باید بگویم که یکی از این فیلم ها کاملا موزیکال است و در دیگری از موسیقی های زیادی استفاده می کنیم. ضمن اینکه کارگردان یکی محمدرضا عباس نژاد و دیگری مهیار عبدالملکی است.

 

وی در پایان گفت: ما به عنوان بخش خصوصی در این عرصه فعالیت داریم و به نظرم بهتر است در زمان اکران از آثار ما حمایت شود. این ۲ فیلم آخرین تلاش من در فیلمسازی است که اگر نتیجه ندهد عطای آن را به لقایش می بخشم.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار