موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
149961
۲۱ فروردین ۱۳۹۷
محبوب‌ترین پلتفرم آنلاین در آمریکا؛

جمع‌آوری غیرقانونی دیتای خصوصی کودکان توسط یوتیوب

ائتلافی از 23 انجمن حمایت از کودک، گروه‌های حامی مصرف‌کنندگان و حفظ حریم خصوصی در آمریکا از گوگل (مالک یوتیوب) به دلیل جمع‌آوری غیرقانونی دیتای خصوصی کودکان و سوء استفاده تجاری از آن شکایت کردند.

به گزارش کودک پرس ، شکایت رسمی 59 صفحه‌ای به کمیسیون تجارت فدرال حواله شد تا طبق قانونِ ممنوعیت استفاده از دیتای کودکان زیر 13 سال در امور تجاری عمل شود.

اسامی گروه‌هایی مانند CCFC و مرکز دموکراسی دیجیتال در این ائتلاف دیده می‌شود که معتقدند گوگل از طریق یوتیوب کیدز/ Youtube Kids مکان، نوع ابزار مورد استفاده، شماره تلفن و ردیابی سایت‌هایی که کودکان بازدید می‌کند را بدون اجازه گردآوری کرده و در امور تبلیغاتی از آن بهره برداری می‌کند.

یوتیوب محبوب‌ترین پلتفرم آنلاین در آمریکا است که 80 درصد کودکان 6 تا 12 سال از آن استفاده می‌کنند و گوگل با اختصاص دادن یوتیوب کیدز به این گروه سنی از سال 2015 محتوای خاصی را تولید و عرضه کرده که بارها با انتقاد از سوی والدین مواجه شده و اخیرا نیز سیستم پالایش محتوا را روی آن قرار داده است.

اما «جِف چِستر» از مرکز دموکراسی دیجیتال می‌گوید اقدامات گوگل کافی نیست. وی افزود گوگل به صورت غلط ادعا می‌کند که شرایط استفاده از سرویس و خدمات خود را برای کسانی که زیر 13 هستند ارائه می‌کند اما عملا جوانان را وارد زمین بازی تبلیغاتی خود جذب می‌کند.

سخنگوی یوتیوب ضمن رد اتهامات گفت: حمایت از کودکان و خانواده‌ها اولویت اول هنگام قراردادن محتوای ویدئویی در یوتیوب است که با توسعه یوتیوب کیدز این امر توسعه پیدا کرده است.

هفته گذشته نسیم نجفی، یوتیوبر معروف در اعتراض به سانسور و عدم پرداخت مناسب به ویدئوهایش، 3 نفر از کارمندان یوتیوب را به ضرب گلوله زخمی کرده و سپس خودکشی کرد.

گوگل و فیس‌بوک در معرض اتهام جدیِ فروش دیتای کاربران و کسب درآمدزایی از این بابت هستند و امروز نیز تور معذرت خواهی مارک زاکربرگ از واشنگتن شروع می‌شود تا در برابر اعضای کنگره و اصحاب رسانه‌ها به دلیل فروش دیتای خصوصی کاربران معذرت خواهی کند.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار