موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
149742
۲۰ فروردین ۱۳۹۷

۳۲۵ کودک در چهارمحال و بختیاری مبتلا به اتیسم هستند

325 کودک اتیستیک در چهارمحال و بختیاری شناسایی شدند و همچنین طرح غربالگری اتیسم ویژه کودکان ۲ تا ۵ سال از ۱۴ تا ۲۲ فروردین ماه جاری در استان ادامه دارد.

به گزارش کودک پرس ، محمد میرزایی مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای طرح غربالگری اوتیسم تا کنون ۳۲۵ کودک مبتلا به این اختلال در استان شناسایی شده است.

 

وی با بیان اینکه طرح غربالگری اوتیسم ویژه کودکان ۲ تا ۵ سال از ۱۴ تا ۲۲ فروردین ماه جاری در استان ادامه دارد افزود: در این طرح، کودکانی که از طریق آزمون، مشکوک به اوتیسم هستند، برای تشخیص نهایی و اجرای طرح‌های درمان به متخصصان ارجاع و پس از تأیید قطعی بیماری، به مراکز درمانی و توانبخشی معرفی می‌شوند.

 

میرزایی اضافه کرد: مادرانی که به کودکان خود مشکوک هستند می‌توانند تست‌های غربالگری، تحت عنوان تست هیوا را از مراکز بهداشت، ادارات بهزیستی و مهد‌های کودک دریافت و نسبت به تکمیل آن اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه سن طلایی برای تشخیص و درمان اوتیسم ۲ تا ۵ سال است ادامه داد: سال گذشته ۱۵ نفر از کودکان مبتلا به این اختلال درمان و روانه مدارس عادی شدند.

 

میرزایی گفت: در حال حاضر یک مرکز تخصصی اوتیسم با ظرفیت پذیرش ۶۰ بیمار در چهارمحال و بختیاری فعال است که خدمات گفتار درمانی، کار درمانی و مشاوره را به بیماران ارائه می‌کند.

 

«اوتیسم» یا «در خود ماندگی» نوعی اختلال رشدی است که با رفتار‌های ارتباطی و کلامی غیر طبیعی مشخص می‌شود. علت اصلی این اختلال ناشناخته است و علایم آن تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار