موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
149705
۲۰ فروردین ۱۳۹۷

دیوار کوتاه بخش کودک در نمایشگاه کتاب

در حالی که سالن‌های نمایشگاه کتاب در حال واگذاری است، اما اختلاف در میزان متراژ بخش کودک میان مسئولان نمایشگاه و ناشران کودک مانع از واگذاری سالن این بخش به ناشران شده است.

به گزارش کودک پرس ، در حالی که سالن‌های نمایشگاه کتاب در حال واگذاری است، اما شاهدیم که اختلاف در بخش کودک به اوج خود رسیده و مانع از واگذاری سالن‌های این بخش شده است.
بر اساس این گزارش، تنها بخشی که هنوز سالن‌ آن تحویل نشده بخش کودک و نوجوان است و دلیل این مسئله نیز اختلاف نظر درباره متراژ تخصیص یافته میان ناشران این بخش و مسئولان اجرایی نمایشگاه کتاب است.

این اختلاف در حالی وجود دارد که در سال جدید ظاهرا موافقت برای تخصیص فضا به وسیله ابلاغیه معاون اجرایی نمایشگاه به مدیران کمیته ناشران داخلی اعلام شد. بر اساس ابلاغیه‌ای که در ذیل منتشر می‌شود، فضای رواق شرقی، بالکن و صحن اصلی باید در اختیار این ناشران قرار گیرد.

تصویر نامه جانمایی ناشران

در ادامه این گزارش نیز نقاط تعیین شده برای این دسته از ناشران در جانمایی که انجام شده و در حال حاضر محل اختلاف است، منتشر می‌شود.

فضاهایی که با رنگ قرمز مشخص شده نمایانگر بخش کودک است
به دلیل کثرت غرفه‌ها، رواق شرقی و بالکن شرقی همچنین صحن مصلی، محل حضور ناشران کودک و نوجوان تعیین می‌شود، اما به تازگی بخشی از این فضا یعنی صحن مصلی از متراژ تخصیصی کسر شده است. این کسر فضا حدود 4 هزار متر است و موجب غیبت حدود 30 درصد ناشران کودک خواهد شد.

حدود 4 هزار متر فضای غیر مفید و 2400 متر فضای مفید قرار است در اختیار این بخش از ناشران قرار گیرد؛ در حالی که 6 هزار و 700 متر برای اجرا و برپایی غرفه ناشران کودک و نوجوان نیاز است.
در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران 400 ناشر کودک و نوجوان برای حضور در مصلای امام خمینی ثبت نام کرده‌اند که در صورت عدم تخصیص فضا 30 درصد از این ناشران یعنی 120 ناشر بدون غرفه خواهند بود.

یحیی دهقانی، معاون اجرایی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این باره اعلام کرد: مکانی که برای حضور این دسته از ناشران در نظر گرفته بودیم در حال بررسی است و بزودی نتایج این بررسی اعلام خواهد شد.

این گزارش اضافه می‌کند در راستای حل این اختلاف شب گذشته رئیس نمایشگاه کتاب به همراه جمعی از مسئولین اجرایی از مصلای امام خمینی بازدید کرد تا مشکل جانمایی ناشران کودک و نوجوان را حل کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار