موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
149469
۱۸ فروردین ۱۳۹۷

تشویق و جذب کودکان به نماز در قالب یک اپلیکیشن

اپلیکیشن «بیا نماز بخونیم» به عنوان یکی از مناسب‎ترین یاوران والدین و مربیان برای آموزش نماز به کودکان وضو گرفتن و نماز خواندن را در حالت کودکانه و جذاب آموزش می‎دهد.

به گزارش کودک پرس ، همه پدران و مادران مسلمان دوست دارند تا کودکانی نمازخوان داشته باشند؛ امروزه یکی از پرطرفدارترین و جالب‌ترین سرگرمی کودکان، گوشی هوشمند و تبلت شده است و این درحالی است که والدین تلاش می‌کنند تا از طریق برنامه‌های مناسب آموزش‌های لازم در زمینه‌های مختلف به کودکان بدهند.

یکی از آموزش‌های مهم و ضروری در کشور اسلامی ما، آموزش نماز خواندن است. بر همین اساس امروز اپلیکیشنی را با عنوان «بیا نماز بخونیم» به شما معرفی خواهیم کرد که می‌تواند به عنوان یکی از بهترین یاوران والدین و مربیان برای آموزش نماز باشد. با این اپلیکیشن وضو گرفتن و نماز خواندن را به همراه تصویر و صدا به کودکانتان آموزش می‎دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این اپلیکیشن بپردازیم.
با استفاده از اپلیکیشن بیا نماز بخونیم به کودکانتان وضو گرفتن و نماز خواندن را به حالت کودکانه آموزش می‎دهید؛ به این گونه که تک تک مراحل وضو گرفتن و نماز خواندن را با استفاده از صوت، تصویر و ترجمه فارسی به کودک آموزش داده می‌شود و آموزش به روشی است که کودک می‌تواند همزمان با اجرای برنامه تمام مراحل را انجام دهد و نماز خواندن را با جزییات دقیق آن یاد بگیرد.
این برنامه صرفا جهت آموزش و تشویق کودکان به نماز طراحی شده و در واقع شخصیت‌های انیمیشنی و جذاب برنامه، نماز خواندن را به صورت عملی به فرزندتان می‌آموزند. همچنین کودک علاوه بر آموزش نماز، وضو گرفتن را نیز مرحله به مرحله می‌آموزد.
البته، چون هدف این برنامه آموزش به کودکان است، گرافیک کارتنی و با رنگ‌های شاد و جذاب در آن طراحی شده است. در واقع می‌توان گفت: یک محیط کاربر پسند با رابط کاربری بسیار ساده و روان دارد. در این برنامه فقط برروی آموزش وضو گرفتن و نماز خواندن تمرکز شده و امکانات اضافه‌تری در برنامه گنجانده نشده است.
با اجرای برنامه، تعدادی گزینه به چشم می‌خورد که گزینه اول آموزش وضو و گزینه‌های بعدی آموزش پنج وقت نماز است؛ با لمس گزینه وضو وارد صفحه جدیدی می‎شوید که در این صفحه مرحله به مرحله وضو گرفتن را همراه با تصاویر مربوط به آن نشان می‎دهد، اما بهتر می‌شود اگر این تصاویر متحرک بود تا هم واضح‎تر و هم جذاب‎تر می‌شد.
در قسمت آموزش نماز، عملکرد برنامه به این حالت است که هر پنج وقت نماز صبح، ظهر، عصر، مغرب وعشا از شروع تا پایان نماز به صورت عملی آموزش داده می‎شود. برای نمونه با انتخاب نماز صبح، کادر حاوی متنی نشان داده می‎شود که نیت مربوط به آن نماز را بیان می‎کند و با زدن گزینه شروع مرحله بعدی نماز اجرا می‎شود.
در مرحله بعدی متن عربی که باید خوانده شود بالای صفحه قابل مشاهده است و در زیر متن، تصویری که مربوط به هر رکعت نماز است را مشاهده می‎کنید و در آخر متن ترجمه سوره‎ای که خوانده می‌شود را با خط خوانا به کودک نشان می‌دهد. در همین حین صوت سوره در حال پخش است.
در این مرحله سه گزینه در سه گوشه صفحه قابل مشاهده است که گزینه سمت چپ بیان می‌کند که الان چه سوره یا ذکری در حال خواندن است و دو گزینه دیگر یکی برای توقف و اجرای صوت است و دیگری برای مشخص کردن هر مرحله نماز است. به این صورت نماز به صورت کامل همراه با صوت و تصویر و ترجمه آن به کودک آموزش داده می‌شود.
این برنامه با وجود گرافیک جذابی که دارد تنها حدود ۵ مگابایت از حافظه دستگاه شما را اشغال خواهد کرد. تمامی آموزش‎ها در این برنامه از هم تفکیک شده و از طریق صفحه اصلی در دسترس قرار می‌گیرند، که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد آموزش وضو و نماز‌های پنج‌گانه اشاره کرد.
آموزش‌ها مو به مو و به صورت تصویری در اختیار قرار می‌گیرند. همچنین در آموزش‌های مربوط به نمازها، می‌توانید آیات را در قالب صوت نیز گوش سپرده، معانی آیات را خوانده و اطلاعات مربوط به «رکعت چندم و نام سوره» را نیز مورد مشاهده و مطالعه قرار دهید.
نکته قابل توجهی که در هنگام کار با رابط کاربری متوجه آن شدیم، قابلیت حالت شب و روز است؛ بدین معنی که حالت برنامه در آموزش‌های مربوط به نماز «مغرب و عشا» از حالت روز به حالت شب تغییر پیدا می‌کنند. کار با بیا نماز بخونیم بسیار ساده است و همه کودکان می‎توانند از ان استفاده کنند.
در کل نقاط قوت این برنامه در محیط کودکانه با رابط کاربری ساده و روان، امکان پخش صوت، وجود تصاویر مربوط به هر حالت نماز، قابلیت توقف و اجرای صوت، امکان مشاهده ترجمه هر قسمت، امکان مشاهده عنوان هر مرحله نماز، امکان مشاهده رکعت نماز و آموزش هر پنج وقت نماز به صورت کامل خلاصه می‎شود.
برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار