148581
۰۸ فروردین ۱۳۹۷

لزوم انجام صله رحم برای افزایش رشد اجتماعی کودکان

یک روانشناس معتقد است، در شرایط کنونی جامعه دید و بازدیدهای نوروزی می‌تواند بهترین فرصت برای رشد اجتماعی کودکان باشد.

به گزارش کودک پرس ، عظیم عظیمی با اشاره به رونق دید و بازدیدهای فامیلی در ایام نوروز، گفت: این زمان بهترین فرصت برای رشد شخصت اجتماعی کودکان است.

وی افزود: متاسفانه هم اکنون در جامعه با معضل تک فرزندی مواجه هستیم و این امر موجب شده کودکان بیشتر اوقات را در تنهایی سپری کنند. از طرفی در حال حاضر در بیشتر خانواده ها پدر و مادر هر دو شاغل هستند و این امر بر ساعات تنهایی کودکان افزوده است و موجب شده در بیشتر ایام سال در تنهایی بازی و فعالیت کنند.

وی با اشاره به لزوم انجام صله رحم در جهت افزایش رشد اجتماعی کودکان، گفت: همانطور که در دین اسلام بارها بر مسئله صله رحم به عنوان یک امر نیکو تاکید شده، علم رواشناسی نیز معتقد است ارتباط با فامیل و اقوام و دوستان می‌تواند آثار مطلوبی بویژه در بحث رشد شخصیت اجتماعی کودکان داشته باشد.

عظیمی تصریح کرد: در همین راستا نوروز و دید و بازدیدهای آن بهترین فرصت است که کودکان برای مدتی هم که شده از محیط تنهایی و فضای مجازی دور شده و حضور در جمع را تجربه کنند و حداقل چند روزی بتوانند جدا از آدم‌های مجازی با آدم های واقعی هم ارتباط داشته باشند.

وی افزود: توصیه ما این است که دید و بازدیدهای فامیلی تنها به نوروز ختم نشده و افراد در مابقی ایام سال نیز این امر نیکو و پسندیده را به خاطر رهایی کودکان از محدودیت‌های موجود از جمله تنهایی انجام دهند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار