148295
۰۶ فروردین ۱۳۹۷

راز مادرانی که فرزندان شاد و با روحیه پرورش می‌دهند

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند برخی اقدامات مادران در سال‌های اولیه تولد، اثرگذاری مثبتی بر سلامت جسمی و روانی کودک دارد.

به گزارش کودک پرس ، سرویس گوناگون جام نیـوز، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مراقبت مادرانه از کودک در سال‌های اولیه تولد، اثرگذاری مثبتی بر سلامت جسمی و روانی کودک دارد و حتی می‌تواند DNA بدن کودک را دگرگون کند.

 

محققان این نتایج را با بررسی برروی موش‌های آزمایشگاهی و مشاهده کمبود هورمون استرس، کورتیزول در موش‌هایی که تحت مراقبت مادر خود بوده اند، به دست آورده اند؛ پژوهش‌های دانشمندان موسسه مطالعات بیولوژیک Salk نشان می‌دهند، مراقبت مادرانه برروی ژنی به نام L۱ اثر می‌گذارد.

 

محققان اعلام کرده اند پیوندی عاطفی بین مادر و نوزاد وجود دارد و سبب افزایش سلامت روان کودک می‌شود و حتی می‌تواند با دگرگون کردن ساختار DNA سبب رشد مغز کودک شود.کارشناسان اعتقاد دارند این یافته‌ها می‌تواند راهکار‌های جدیدی پیش روی دانشمندان در زمینه درمان، شناسایی و پیشگیری از ابتلا به اختلال‌های روانپزشکی مانند افسردگی و اسکیزوفرنی قرار دهد.

بررسی‌های جدید همچنین نشان داده است مغز انسان قابلیت دگرگون شدن DNA را دارد.محققان تفاوت در ژن L۱ را در بخش هیپوکامپ موش‌های نوزاد شناسایی کرده اند که از میزان توجه و مراقبت بیشتر مادر خود برخوردار بوده اند؛ نتایج این پژوهش در مجله (Science) به چاپ رسیده است.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار