148279
۰۶ فروردین ۱۳۹۷

مانع بازي بچه ها نشويد

به گزارش کودک پرس ، زندگي آپارتماني دردسرهاي زيادي براي بچه هاي اين روزگار درست کرده اما شما به عنوان والدين اين بچه ها، مراقب باشيد تا دردسرهايشان را بيشتر نکنيد! اگر جزو آن دسته از پدر و مادرهايي هستيد که مرتب به فرزندتان مي گوييد ندو، بازي نکن، نپر، بنشين و دوست داريد بچه سرش […]

به گزارش کودک پرس ، زندگي آپارتماني دردسرهاي زيادي براي بچه هاي اين روزگار درست کرده اما شما به عنوان والدين اين بچه ها، مراقب باشيد تا دردسرهايشان را بيشتر نکنيد! اگر جزو آن دسته از پدر و مادرهايي هستيد که مرتب به فرزندتان مي گوييد ندو، بازي نکن، نپر، بنشين و دوست داريد بچه سرش را با تلويزيون و بازي هاي کامپيوتري گرم کند، بايد بگوييم سخت در اشتباهيد. چون روانشناسان مي گويند بازي کودکان موجب کنترل خشم، ترس و اضطراب آ‌نان مي‌شود.
بازي، وسيله‌اي بسيار مهم براي از بين بردن مشکلات هيجاني و عاطفي فرزندان از جمله خشم‌، ترس و اضطراب است. بسياري از بازي‌ها باعث تخليه هيجانات کودک مي‌شود و خشم او را مي‌کاهد. وقتي فرزند شما هنگام بازي در نقش قهرماني خوب ظاهر مي‌شود و با موجودي پليد مبارزه مي‌کند، در حقيقت خشم خود را کنترل مي‌کند. او وقتي نقش هيولا را بازي مي‌کند، در واقع ترس خود از هيولان را کاهش مي‌دهد و زماني نيز با ايفاي نقش فردي شجاع در بازي و مبارزه با بدي‌ها و زشتي‌ها، بر تشويش درونيش پيروز مي‌شود.

وقتي کودک در دکتر بازي عروسک خود را معاينه و به آن آمپول تزريق مي‌کند، در حال کاهش ترس خود از پزشک و آمپول است و هنگام ترس از دزد، نقش پليس و زمان ترس از آتش، نقش آتش‌نشان را بازي مي‌کند. کودک در بازي، به علت وقوع رخدادها پي‌مي‌برد و خود اين آگاهي عاملي براي کاهش ترس است؛ براي مثال وقتي با سوزن بادکنکي را مي‌ترکاند، ياد مي‌گيرد که سوراخ شدن و ترکيدن بادکنک با صدا همراه است و از آن پس کمتر از صداها مي‌ترسد. والدين نيز مي‌توانند از طريق بازي با کودک، در کاهش مشکلات هيجاني- عاطفي او از جمله ترس موثر باشند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار