موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
147932
۲۸ اسفند ۱۳۹۶

پایان رقابت‌های شوق تلاوت بدون اعلام نتایج/ ارزیابی نهایی شرکت‌کنندگان در ایران

سومین دوره رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت درحالی به پایان رسید که قاریان نوجوان باید یک فایل تلاوت دیگر برای ارزیابی نهایی به ستاد طرح ملی تلاوت ارسال کنند.

به گزارش کودک پرس ، مسابقات قرآن شوق تلاوت ویژه قاریان نوجوان شرکت‌کننده در طرح ملی تلاوت در عتبات عالیات برگزار شد اما امسال این رقابت‌ها با تغییر رویکرد برگزیدگان را در دو مرحله ارزیابی و معرفی خواهد کرد به این صورت که شرکت‌کنندگان پس از بازگشت به کشور باید یک فایل از تلاوت خود را برای ستاد طرح ملی تلاوت ارسال کنند تا ارزیابی نهایی انجام و برگزیدگان در آینده معرفی شوند.

این دوره از رقابت‌ها تغییر دیگری هم داشت و آن اینکه شرکت‌کنندگان در فضای مسابقه مورد ارزیابی قرار نگرفتند و با تلاوت در محافل مختلف در اماکن مقدس کشور سنجش شدند.

در ادامه گزارشی از روند برگزاری مسابقات شوق تلاوت تقدیم می‌شود.

 

کاروان قرآنی شوق تلاوت سه‌شنبه 22 اسفند به منظور حضور در مرحله نهایی سومین دوره رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت وارد عراق شد.

قاریان نوجوان چهارشنبه 23 اسفندماه در پس از تشرف به حرم امام حسین(علیه‌السلام) و حضرت عباس(علیه‌السلام) در کلاس صوت و لحن استاد غلامرضا شاه میوه و نیز در کلاس اخلاق باحضور حجت‌الاسلام مهدی شجاع رئیس اداره قرآنی حرم رضوی شرکت و پس از آن به سرداب حرم حضرت عباس(علیه‌السلام) رفته و با برگزاری حلقه‌های قرآنی در سبک‌های عبدالباسط، شحات انور، منشاوی و مصطفی اسماعیل به تمرین پرداختند. در این حلقه‌های قرآنی حامد علیزاده حائز رتبه نخست مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی حضور داشت و تجربیات و آموخته‌های خود را در اختیار قاریان نوجوان قرار می‌داد.

در نخستین روز حضور کاروان شوق تلاوت در عراق قاریان نوجوان به یکی از شهرهای اطراف کربلا رفته و در حسنیه معروف شهر طویریچ به اجرای برنامه پرداختند که در این محفل از تلاوت‌های قاریان نوجوان استقبال شد.

در دومین روز رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت قاریان نوجوان علاوه بر حضور در حلقه‌های قرآنی در محفل انس با قرآن حرم حضرت امام حسین(علیه‌السلام) نیز شرکت کردند. در این محفل قرآنی که عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت ارشاد حضور داشت قاریان نوجوان تلاوت‌های فاخری اجرا کردند. تلاوت آنها آنقدر زیبا اجرا شد که صوت دلنشین قرآن در حرم حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) طنین‌انداز شد.

در سومین روز رقابت‌های شوق تلاوت قاریان نوجوان کشورمان در فضای باز اطراف کربلا حضور یافته و تلاوت کردند. همچنین در این فضا تلاوت قاریان نوجوان توسط شبکه کربلا تی وی ضبط شد تا در اختیار شبکه قرآن و معارف سیما قرار گیرد.

حضور معاون قرآن و عترت ارشاد در این رقابت‌ها که برای نخستین‌بار بود به فضای رقابت‌ها حال و هوای دیگری داد تا جایی که مسؤولان عتبه عباسیه(علیه‌السلام) نیز با اشتیاق بیشتری در محافل حضور می‌یافتند. فقهی‌زاده در سفر دو روزه به عراق از دارالقرآن حرم حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) بازدید کرد. این مکان با مساحتی بالغ بر 25 هزار مترمربع در مسیر کربلا بغداد قرار دارد که تاکنون 70 درصد این پروژه آماده شده است.

 

اختتامیه رقابت‌های شوق تلاوت با حضور معاوت قرآن و عترت ارشاد در حرم حضرت عباس(علیه‌السلام) برگزار شد. در این مراسم از قاریان نوجوان تجلیل و در پایان نیز حامد علیزاده آیاتی از قرآن را تلاوت کرد که مورد استقبال قرار گرفت و پس از آن باسم کربلایی مداحی کرد که شور و حال خاصی در حرم به پا شده بود.

در چهارمین روز رقابت‌های شوق تلاوت نیز قاریان نوجوان کشورمان به کاظمین رفته و حرمین جوادین(علیهم‌السلام) را زیارت کردند. حضور قاریان نوجوان در کاظمین بسیار با شور و حال بود تا جایی که بسیاری از قاریان نوجوان با دیدن گنبد طلای عتبه کاظمیه(علیه‌السلام) تحت تأثیر قرار گرفتند و با دعا و نیایش حرم را به سمت کربلا ترک کردند.

پس از آن نیز قاریان نوجوان در پنجمین روز حضور در عراق با حرم حضرت عباس(علیه‌السلام) و سیدالشهدا(علیه‌السلام) خداحافظی کردند که این سخت‌ترین لحظه برای زائران کاروان شوق تلاوت بود که پس از چند روز انس در کنار ائمه اطهار(علیهم‌السلام) از سالار شهیدان خداحافظی کردند و البته اشتیاقی نیز برای تشرف به حرم حضرت امیرالمومنین(علیه‌السلام) داشتند که در مسیر کربلا تا نجف با خواندن اشعار و مداحی متجلی شد.

قاریان نوجوان پس از تشرف به حرم علی بن ابی طالب(علیه‌السلام) در محفل انس با قرآن در ایوان نجف حضور یافته و به تلاوت پرداختند و پس از آن نیز در آزمون کتبی رقابت‌های شوق تلاوت شرکت کردند.

در آخرین روز حضور کاروان شوق تلاوت قاریان نوجوان به زیارت پرداختند و عراق به مقصد تهران ترک می‌کنند.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار