موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
147889
۲۸ اسفند ۱۳۹۶

شعبان‌نژاد با مجموعه‌ «قصه‌های فندوقی» به دیدار خردسالان می‌آید

افسانه شعبان‌نژاد از تولید مجموعه‌ داستانی ۶ جلدی «قصه‌های فندوقی» برای خردسالان خبر داد و گفت: این مجموعه شامل چند داستان کوتاه است و به زودی به دست بچه‌ها می‌رسد.

به گزارش کودک پرس ، افسانه شعبان نژاد از تولید مجموعه‌ داستانی 6 جلدی برای خردسالان خبر داد و گفت: به تازگی مجموعه «قصه‌های فندوقی» که شامل چند داستان کوتاه با عنوان‌های «ببر و بدوز»، «بزبزک برفی»، «پیشی پیشی پا نمیشی»، «قوقولی قوقو»، «نه توی باغ نه توی باغچه» و «یک عالمه پنجره» است را به رشته تحریر در آورده‌ام که به زودی از سوی نشر لوپه‌تو منتشر می‌شود. تصویرگری سه جلد از این کتاب‌ها را مریم یکتافر و سه جلد دیگر را نادیا بازرگان، بهار علیجانی و فهیمه محجوب بر عهده داشته‌اند.

این شاعر و نویسنده درباره محتوای آثار نیز توضیح داد: کتاب «یه عالمه پنجره» درباره بچه گربه‌ای کوچک است که زیر پلی روبه‌روی ساختمان بسیار بزرگ زندگی می‌کند. وقتی شب فرا می‌رسد؛ بچه گربه با تصور اینکه پشت هر کدام از این پنجره‌ها چه کسانی هستند و مشغول چه کاری هستند؛ خود را سرگرم می‌کند تا اینکه چراغ هر خانه‌ای خاموش می‌شود.

شعبان‌نژاد درباره کتاب «نه توی باغ؛ نه توی باغچه» نیز گفت: این کتاب درباره یک گل خاص است که نه در گلدان است، نه در باغچه. این گل روی سر یک دختر بچه بازیگوش است. دختر در حال بازی کردن گلِ سرش را گم می‌کند.

به گفته این شاعر «جشن گنجشك‌ها»، کتاب «قوقولی قوقو» ماجرای غاز کوچکی است که مدام می‌خوابد، خروس مدام قوقولی قوقو می‌کند و همه را بیدار می‌کند و همه حیوانات با صدای او، بیدار شده و کارهای روزمره خود را انجام می‌دهند ولی او همچنان خواب است، تا  بعد از اینکه همه می‌خواهند استراحت کنند، او بیدار می‌شود و احساس گرسنگی می‌کند.

شعبان‌نژاد در ادامه بیان کرد: کتاب «پیشی پیشی پا نمیشی» هم در مورد گربه‌ای است که با صدایی از خواب بیدار می‌شود. صدایی که آمده صدای دماغ اوست که او را به سمت بوی خاصی راهنمایی می‌کند و می‌فرستد. کتاب «بزبزک برفی» نیز داستانی است در مورد یک بز کوچک که تا به حال برف را ندیده است. او پس از دیدن برف، دوست دارد که با برف بازی کند و بز برفی برای خود داشته باشد ولی حضور گرگ در قصه ماجراهایی به وجود می‌آورد.

به گفته خالق «صداى صنوبر»، کتاب «ببر و بدوز» درباره دو کاراکتر با همین اسامی است. ببر علاقه فراوانی به بریدن پارچه‌ها دارد و هر جا که پارچه‌ای ببیند آن را می‌برد. بدوز هم علاقه شدیدی به دوختن دارد و همه پارچه‌ها را می‌دوزد. تا اینکه این کار آنها باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم می‌شود.

افسانه شعبان‌نژاد، شاعر و نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان، در سال 1342، در شهداد از توابع کرمان به دنیا آمد. وی فعالیت‌های هنری خود را در 18 سالگی و با چاپ اولین مجموعه داستان اش برای نوجوانان با نام «نه من نمی‌ترسم» آغاز کرد. شعبان‌نژاد نزدیک به 400 اثر در زمینه شعر، قصه و رمان به چاپ رسانده است كه از آن میان حدود 40 اثر توانسته‌اند جوایزی از جشنواره‌های مختلف هنری و ادبی دریافت كنند. شعبان نژاد آثار زیادی را در کارنامه‌ خود دارد. از آن جمله می‌توان به «آشناى غنچه‌ها»، «باغ هزار دخترون»، «بابا و باران»، «جشن گنجشك‌ها»، «يك آسمون، دو آسمون»، «كلاغه كجاست؟ روى درخت»، «خانم چمن و درخت زردآلو»، «شيشه آواز»، «النگوهاى قرمز»، «يار پنهان»، «دختر كدو تنبل»، «باغ فرشته‌ها»، «بهار گمشده»، «صداى صنوبر» و «زنبور و سيب قرمز» اشاره کرد.

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار