147886
۲۸ اسفند ۱۳۹۶
مدیر عامل انجمن اوتیسم ایرانیان کاشان:

ورزش و شادی، ضرورت زندگی کودکان اوتیستیک است

مدیر عامل انجمن اوتیسم ایرانیان کاشان گفت: شادی نوعی از احساس است که رابطه مستقیم با سلامت انسان دارد و خنده و شادی باعث انجام واکنش‌های شیمیایی و بهبود خلق، کاهش استرس و درد و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود که در مورد کودکان مبتلا به اوتیسم ضرورت بیشتری پیدا می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، مریم خیامی پور در جشن شادیانه کودکان اوتیسم، کاشان اظهار کرد:  بنا به تحقیقات علمی، برنامه های شادی آفرین می‌تواند نشانه های افسردگی را در افراد جامعه کاهش دهد و لازم است در کنار سایر درمان‌های افسردگی، ‌کسب شادی نیز مورد توجه واقع شود.

وی افزود: حضور کودکانی با اختلال اتیسم، در یک‌خانواده، مشکلات فراوانی به همراه دارد که بر اعضای خانواده تاثیر می‌گذارد و مهم‌ترین آنها تجربه‌های استرس‌زاست که براساس آن، خانواده، خود را از داشتن فرزند سالم و لذت تعامل متقابل با کودک، محروم می‌بیند و جای این لذت را معمولا دغدغه‌های رفع ناتوانی‌های فرزند و اضطراب برای آینده او می‌گیرد.

مدیر عامل انجمن اوتیسم ایرانیان کاشان تصریح کرد: مادر کودکان اوتیسم، به دلیل درگیری بیشتر با کودک نسبت با سایر اعضا ، و عدم‌درک شرایط توسط دیگران، استرس بیشتری را تجربه می‌کنند و برادران و خواهران کودک مبتلا به اتیسم نیز از تاثیرهایی که این اختلال بر خانواده می‌گذارد، در امان نیستند. لذا خانواده کودکان اتیستیک نیز باید هم‌زمان و به‌صورت موازی هدف برنامه و اقدامات درمانی باشند که منجر به سلامت روانی خانواده می‌شود.

 

خیامی پور با اشاره به اهمیت و شیوه آموزش کودکان معلول، تصریح کرد: برنامه نظام های آموزشیِ موفقِ جهان، پرهیز از جداسازی است. دانش آموزانِ با نیازهای ویژه، تیزهوش و عادی همه با هم در یک مدرسه، درس می خوانند و سبک زندگی را یاد می گیرند.

وی تاکید کرد: دیدگاه جامعه در خصوص  کودکان معلول باید تغییر کند تا این قشر از جامعه بتوانند از تاریکی انزوا بیرون آمده و به دنبال جایگاه واقعی خودباشند، اما متاسفانه جامعه امروز ما حتی حداقل امنیت را برای فرد معلول فراهم نمی سازد وافراد معلول همواره در معرض آسیبهای جدی از طرف افراد سودجو هستند.

مدیر عامل انجمن اوتیسم ایرانیان کاشان گفت: با توجه به اهمیت آموزش در زندگی معلولان، کارگاه های آموزشی با هدف افزایش دانش خانواده ها در طول سال برگزار می شود که جشن امشب، کارگاه تغذیه ، اجرای موسیقی،  خیمه شب بازی و تئاتر شاد نیز بخشی از این برنامه ها بود.

 

خیامی پور اظهار کرد: تغذیه کودکان اتیسم نیازمند حذف قندهای تصفیه شده و غذاهای فراوری شده،آب نبات و غذاهای پخته شده ی تجاری، نوشابه ها و آب میوه های دارای قند بالا، نیتریت ها، ام اس جی یا همان پروتئین های هیدرولیز، رنگ های مصنوعی ،  شیرین کننده های مصنوعی و کنسانتره ها  و جایگزینی در کل مواد غذایی ارگانیک مانند میوه و سبزیجات تازه  است.

وی اضافه کرد: ‍ ورزش و فعالیت بدنی نقش مهمی در سلامت کودکان اوتیسم دارد که  پنج ورزش مناسب  برای این گروه از کودکان شامل دوچرخه سواری،شنا ، دو و میدانی ، اسب سواری و ژیمناستیک است.

 

حدود یک صد کودک مبتلا به اوتیسم در کاشان شناسایی شده اندکه 80 نفر از این افراد عضو انجمن اوتیسم کاشان هستند . جشن شادیانه کودکان اوتیسم کاشان با اجرای  موسیقی، تئاتر شاد و توزیع هدیه های عمو نوروز، در استقبال از بهار و عید نوروز برگزار شد.

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار