موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
147868
۲۸ اسفند ۱۳۹۶
با شعار «بخوانيم، بفهميم، بگوييم»؛

مسابقه بزرگ كتابخوانی ويژه كودكان در روزهای عيد برگزار می‌‌شود

موسسه خانه کتاب با هدف کمک به افزایش سرانه مطالعه دانش‌آموزان، مسابقه کتابخوانی ویژه نوروز را برگزار می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، مسابقه كتابخواني با شعار «بخوانيم، بفهميم، بگوييم» با هدف ترغيب دانش‌آموزان به مطالعه و تقويت فرهنگ كتابخواني، در ايام نوروز برگزار می‌‌شود.

دانش‌آموزان مقطع ابتدايی برای شركت در اين مسابقه می‌‌توانند با سليقه خود يک جلد كتاب را انتخاب و مطالعه كنند و سپس خلاصه آن كتاب را به صورت يک ويدئو به ادمين كانال دبيرخانه به نشاني @Festival1397 ارسال كنند.

دانش‌آموز بايد مطالب كتاب را ـ كه ممكن است داستان يا هر موضوع ديگری باشد ـ بفهمد و بتواند آن را به‌طور خلاصه تعريف كند؛ بنابراين هدف اين نيست كه دانش‌آموز مطالب كتاب را حفظ كند.

خانواده‌ها و دانش‌آموزان مي‌توانند برای كسب اطلاعات بيشتر به كانال تلگرام “بخوانيم، بفهميم، بگوييم” به آدرس @KetabKetab1397 مراجعه کنند.

فايل‌های توليدی دانش‌آموزان بايد حداكثر دو دقيقه و حداكثر ۱۲۰ ثانيه باشد؛ هر دانش آموز می‌‌تواند فقط يک عنوان كتاب را انتخاب، مطالعه، خلاصه و ارائه و در قالب يک فايل ارسال كند.

كيفيت صدابرداری، تصويربرداری و صداگذاری فايل‌ها در انتخاب برگزيده‌ها تاثيری ندارد اما بايد به نحوی باشد كه چهره كامل دانش‌آموز در طول فيلم واضح، بدون پرش و بدون قطعی قابل رؤيت باشد و صدای دانش‌آموز و كلماتی كه بيان می‌‌كند كاملا واضح باشد.

همچنين، پوشش دانش‌آموزان بايد مطابق لباس مدرسه يا لباس رسمی باشد.

دانش‌آموزان می‌توانند به اختيار و سليقه خود يک جلد (فقط يك جلد)كتاب را انتخاب كنند؛ كتاب بايد حتما غير‌درسی باشد و كمک آموزشی هم نباشد.

متن گفتارِ ويدئو بايد فقط به خلاصه همان يک جلد كتاب مربوط و مرتبط باشد و در آن از خاطره‌گويی، مثال‌های خارج از كتاب و موارد ديگر استفاده نشود.

آخرين مهلت ارسال آثار به دبيرخانه مسابقه كتابخوانی «بخوانيم، بفهميم، بگوييم»  ساعت ۲۴ روز ۳۱ فروردين ماه سال ۱۳۹۷ خواهد بود.

جوايز برگزيدگان در سی و يكمين دوره نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران ۱۳۹۷ اهدا می‌‌شود.

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار