147856
۲۸ اسفند ۱۳۹۶

خیز وایولا دیویس برای «اگوت»/ بازیگر کتاب نوشت

بازیگر برنده اسکار، امی و تونی اعلام کرد در حال نوشتن یک کتاب کودک است.

به گزارش کودک پرس ، وایولا دیویس اعلام کرد در حال نوشتن کتابی برای کودکان با عنوان «مخمل کبریتی تعظیم می‌کند» است. این کتاب که با تمرکز بر یک خرس نوشته شده نخستین کتاب دیویس است و قرار است سپتامبر به بازار بیاید.

فرض بر این است که ستاره‌ای به بزرگی دیویس باید وارد کار ضبط صدای کتاب شنیداری هم بشود و اگر این اتفاق بیفتد او می‌تواند نامزدی جایزه گرمی و خود جایزه را دریافت کند.

اگر دیویس موفق به کسب این جایزه شود سیزدهمین فرد در تاریخ خواهد بود که اگوت (EGOT) یعنی جایزه امی، گرمی، اسکار و تونی را دریافت می‌کند.

رابرت لوپز با دریافت اسکار برای انیمیشن «کوکو» نخستین کسی است که موفق شده تا دوبار اگوت را از آن خود کند.

دیویس می‌تواند در بخش بهترین آلبوم کلامی نامزد جایزه گرمی شود. در این بخش چهره‌های مختلفی جایزه گرفته‌اند که باراک اوباما، جیمی کارتر و هیلاری کلینتون از جمله آنها هستند. امسال کری فیشر در این بخش از نامزدها بود.

وایولا دیویس نخستین جایزه اسکار را سال پیش برای «حصارها» دریافت کرد و یک جایزه امی را که در حوزه تلویزیون اهدا می‌شود سال ۲۰۱۵ برای «چطور از زیر بار قتل دربرویم» از آن خود کرد. وی دو جایزه تونی را که در عرصه تئاتر اهدا می‌شود برای «شاه هدلی دوم» در سال ۲۰۰۱ و «حصارها» در سال ۲۰۱۰ گرفته بود. وی نخستین بازیگر (چه زن یا مرد) آفریقایی-آمریکایی است که این سه جایزه را در زمینه بازیگری از آن خود کرده است.

پیشتر ووپی گلدبرگ اگوت را دریافت کرده اما برای بازیگری نبوده است. جیمز ارل جونز، هری بلافونته و کویینسی جونز نیز هر چهار جایزه را گرفته‌اند اما جایزه اسکار آنها افتخاری بوده است.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار