موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
147828
۲۸ اسفند ۱۳۹۶
مدیرکل بهزیستی استان یزد عنوان کرد؛

ناتوانی نظام آموزش و پرورش در اداره مهدکودک‌ها

جلیل عفتی مدیر کل بهزیستی استان یزد با انتقاد از روند نظام آموزش و پرورش در کشور به ناتوانی این سازمان در رشد و پرورش تفکر در کودکان اشاره کرد.

به گزارش کودک پرس ، جلیل عفتی در جلسه شورای اداری بهزیستی استان یزد با بیان افزایش 20 درصدی بودجه بهزیستی را در سال 97 اظهار داشت: 13 درصد رشد اعتبارات بهزیستی در لایحه دولت و 7 درصد در قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت بوده است.

مدیر کل بهزیستی استان یزد خاطرنشان کرد: مستمری مددجویان 10 درصد رشد داشته و پیش بینی شده که یارانه 3 دهک بالای جامعه قطع و درآمد آن صرف افراد پشت نوبت دریافت خدمات حمایتی شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نباید به داشته‌های فعلی اکتفا کنیم تصریح کرد: در کلیه حوزه‌های خدمت رسانی به جامعه هدف می‌بایست به سمت جلو حرکت و از اکتفا به داشته‌های کنونی جدا خودداری کرد.

عفتی با بیان ضرورت به کار گیری توانایی‌های مردم در طرح‌های بهزیستی گفت: هر چه خدمات بهزیستی را در دل مردم ببرید همکاری و مشارکت بیشتر خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد بهزیستی را محوری ترین و تخصصی ترین دستگاه حوزه اجتماعی کشور دانست و افزود: در قانون برنامه ششم توسعه نیز بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه مرکز دادگاه درمان مدار اعتیاد تنها مرجع پذیرش معتادین و مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی تنها مرکز پذیرش موارد مرتبط با آسیب‌های اجتماعی در سطح استان است گفت: بهزیستی آمادگی خدمت رسانی در این حوزه‌ها را به صورت تخصصی و کامل را دارد.

عفتی با تأکید بر اینکه نظام آموزش و پرورش نمی‌تواند مهد کودک را به خوبی هدایت کند چرا که تفکر آن پرورش، رشد و بالندگی کودک نیست تصریح کرد: متولی پرورش و تربیت کودکان زیر 6 سال را می‌توان به بهزیستی سپرد و نتیجه بهتری نیز در این ارتباط به دست آورد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در پایان اظهار داشت: تسریع روند واگذاری کودکان به خانواده‌های متقاضی، مدنظر بهزیستی است چرا که باور داریم بودن کودکان در کنار خانواده بهتر از حضور آن‌ها در بهترین مراکز شبه خانواده بهزیستی است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار