147824
۲۸ اسفند ۱۳۹۶

تذکراتی که شنیده نمی‌شود و نگرانی از برگزاری جشنواره فیلم کودک

بحث چرایی عدم توجه به تذکرات اعضای شورای شهر از سوی شهردار اصفهان مهم‌ترین موضوع بیست‌­وهفتمین جلسه علنی این شورا بود.

به گزارش کودک پرس ، رئیس شورای شهر اصفهان در بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آغاز به کار ایستگاه­های میدان امام حسین (علیه‌السلام) و صفه قطار شهری اصفهان، اظهار داشت: این امر قولی بود که اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری داده بودند که خوشبختانه امروز عملی شد.

فتح‌الله معین پیرامون آئین آغاز به کار ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان، گفت: تلاش ما این است که به بهترین نحو ممکن به مسافران خدمات ارائه شود و در همین راستا تمامی لوایح لازم برای آماده شدن برای پذیرایی گردشگران در شورای شهر به تصویب رسیده است.

میزبانی اصفهان از جشنواره فیلم کودک در هاله‌ای از ابهام

در ادامه رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا در نطق میان دستور با بیان اینکه جشنواره فیلم کودک و نوجوان یکی از مهم‌ترین رویدادهایی است که اصفهان بیش از 20 بار افتخار میزبانی آن را داشته و حتی نام آن با نام اصفهان در سطح بین‌المللی عجین شده، اظهار داشت: این جشنواره باوجود قرار گرفتن در جایگاه دومین جشنواره فیلم ایران و 5 جشنواره برتر سینمای کودک در جهان، همواره به دلیل نگاه سلیقه‌ای و عدم نگرش جامع و بلندمدت به اجرای آن همواره در فراز و فرودهای عجیب و غیرمنطقی بوده است.

فریده روشن با بیان اینکه در حالت کلی باید گفت تاکنون به تذکرات اعضای شورای شهر پیرامون جشنواره فیلم کودک رسیدگی نشده است، گفت: باوجود اینکه حدود 6 ماه از مدیریت شهری جدید گذشته و 4 ماه دیگر به آغاز جشنواره مانده است، تاکنون و میزبانی آن در هاله‌­ای از ابهام است.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به شهردار اصفهان بابیان اینکه از دست دادن فرصت برای میزبانی این جشنواره در اصفهان یک فاجعه است، گفت: بنده از شهردار اصفهان تقاضا دارم نسبت به انتصاب مدیر اجرایی جشنواره هرچه سریع­تر اقدام کند و بداند که شورای شهر در برابر از دست رفتن این فرصت مماشات نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: دعوای اصفهانی‌­ها و تهرانی­‌ها، عدم وجود دبیرخانه دائمی در اصفهان، نگاه مقطعی به برگزاری جشنواره، تغییر چندباره زمان و میزبان از جمله دلایلی است که کیفیت جشنواره فیلم کودک را نسبت به 6 دوره نخست برگزاری آن در اصفهان تحت الشعاع قرار داده و آن را صرفاً تبدیل به یک رویداد منفعل کرده است؛ مدیریت صحیح در کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای این جشنواره می‌تواند علاوه بر افزایش سطح کیفی آن به جاذبه گردشگری نیز برای اصفهان بدل کند.

لزوم رسیدگی به تذکرهایی که در صحن علنی به شهردار ارائه می­‌شود

در ادامه مهدی مزروعی با بیان اینکه متأسفانه تذکرهایی که در جلسه شورای شهر به شهرداری داده می‌­شود به نتیجه نمی‌­رسد، اظهار داشت: بنده در 16 مهرماه 96 تذکری در خصوص لزوم توجه به چارت سازمانی شهرداری و اساسنامه سازمان‌­ها به شهردار ارائه کردم اما متأسفانه تاکنون این امر محقق نشده و در مورد اساسنامه سازمان­‌ها بحث را پایان یافته نمی­‌دانم.

وی با بیان اینکه در سازمان مشارکت‌­ها و سرمایه‌گذاری این موضوع به‌مراتب بغرنج‌تر است، گفت: دلیل اصلی این امر این است که هنوز این سازمان به‌صورت شورای عالی اداره می‌­شود و حتی متن اولیه اساسنامه هم اجرا نشده است و این موضوع با سیاست شورا و آنچه که شهردار ارائه کرد در مورد اولویت سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در تعارض است و باید از نظر نظام حقوقی و سازمانی قضیه را تعیین تکلیف کنند.

لزوم توجه به بحث تبلیغات و اطلاع‌­رسانی

در ادامه شیرین طغیانی پیرامون لزوم اهمیت به بحث اطلاع‌رسانی بابیان اینکه تبلیغات و اطلاع‌رسانی یکی از معیارهای توسعه‌یافتگی سازمان‌­ها و نهادهای مختلف است، اظهار داشت: اگر این تبلیغات و اطلاع‌رسانی بیش از واقعیت باشد، علاوه بر بسترسازی نهاد دروغ‌پردازی سبب ایجاد نوعی بی‌اعتمادی در جامعه مدنی نیز می­‌شود.

وی ادامه داد: از سویی دیگر اگر از عدم استفاده به‌اندازه کافی از این ابزار نیز به همان اندازه مورد نخست می­تواند آسیب‌رسان باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون عدم اطلاع‌رسانی فعالیت‌­های مدیریت شهری بابیان اینکه امروز چه بسیار کارهایی که در مدیریت شهری در حال انجام است، اما کوچک‌ترین نمودی در تبلیغات فضای رسانه‌ای ندارد، گفت: به‌عنوان‌مثال همین امروز اتفاق بسیار مهمی در تکمیل خط یک قطار شهری می‌افتد اما کمترین برون‌رفتی از این اتفاق به‌صورت تبلیغات شهری از آن دیده نمی‌شود.

تجهیزات موردنیاز آتش‌نشانی باید در اسرع وقت تأمین شود

در ادامه اصغر برشان با اشاره به عدم گذشت زمان زیادی از حادثه پلاسکو، اظهار داشت: بر اساس آمار، آتش‌سوزی‌ها نسبت به سال قبل 21 درصد افزایش داشته است، به همین منظور ناوگان حمل‌ونقل آتش‌نشانی به‌ویژه ماشین‌آلات تخصصی که عمر آن بسیار بالاست، باید نوسازی شود.

وی بابیان اینکه همه باید از حادثه پلاسکو و امثال آن عبرت بگیریم و توجه ویژه در خرید تجهیزات موردنیاز برای مهار آتش‌سوزی و کنترل حوادث داشته باشیم، گفت: تجهیزات موردنیاز آتش‌نشانی باید در اسرع وقت تأمین شود تا در صورت وقوع حوادث احتمالی به بهترین شکل ممکن از آن بهره‌برداری شود.

انتقاد از ارائه دیرهنگام لایحه اصلاح بودجه سازمان‌ها به شورا

در پایان عباسعلی جوادی نیز با بیان اینکه چرا لایحه اصلاح بودجه سازمان‌ها که حدود دو ماه پیش در هیئت‌مدیره تصویب شده است، دیر به شورای اسلامی شهر ارائه شده است، اظهار داشت: این درصورتی‌که است که در سال‌های گذشته، شورای شهر با چنین اتفاقی روبه رو نشده بود و باید گفت این روش برخورد با اعضای شورای اسلامی شهر صحیح نیست و اگر انتظار داریم به شهروندان نگاهی نو ارائه شود نباید به‌راحتی از کنار این نهاد عبور کرد.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار