147807
۲۸ اسفند ۱۳۹۶
شگفتانه پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه برای بازدیدکنندگان؛

رونمایی از چهره جدید موزه هفت‎تپه/ ایجاد غرفه کودک در چغازنبیل

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه برنامه‎های این دو پایگاه برای ایام نوروز را تشریح کرد و در این میان از سورپرایزهای ویژه‎ای نیز نام برد.

به گزارش کودک پرس ، عاطفه رشنویی، مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفتتپه، گفت: در نوروز امسال با هدف آشنایی کودکان با میراث فرهنگی، دو غرفه کودک در محوطههای تاریخی هفتتپه و چغازنبیل درنظر گرفتهایم که در این غرفهها برنامههایی نظیر قصهگویی و نقاشی از روی مهرهای تاریخی برای کودکان اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: علاوه براین، ماکتی شبیه به پلان چغازنبیل طراحی و ساخته شده که کودکان میتوانند در آن به عنوان هزارتو بازی کنند.

وی با بیان‎ اینکه برای نخستین بار است که در سایتهای جهانی برنامهای در ایام نوروز برای کودکان و در راستای آشنایی آنان با میراث فرهنگی درنظر گرفته شده است، اضافه کرد: این حرکت در سطح کشور هم حرکت جدیدی است که ما آن را در محوطههای چغازنبیل و هفتتپه آغاز کردهایم.

رشنویی، اظهار کرد: به منظور اجرای این برنامهها با مربی فعال و حرفهای کودک وارد مذاکرده شدهایم و قصهخوانی، نقاشی و بازیهای کودکانه با هدف آَشنایی با میراث فرهنگی در طول تعطیلات نوروز در هردو سایت جهانی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به آمادگی کامل هر دو سایت چغازنبیل و هفتتپه برای استقبال از گردشگران و مهمانان نوروزی، ابراز کرد: با مردم محلی نیز صحبت‌های لازم انجام شده، ضمن اینکه در بیرون از عرصه چغازنبیل و پشت حصار سوم هم تعدادی کافیشاپ‎ و رستوران‎ کپری و سنتی درنظر گرفته شده است.

وی از شترسواری و اسبسواری در تپهماهورهای پشت حصار سوم محوطه چغازنبیل به عنوان دیگر برنامههای پایگاه چغازنبیل برای ایام نوروز نام برد و عنوان کرد: هماهنگیهای لازم در این خصوص صورت گرفته و این برنامهها نیز به یاری خدا طی تعطیلات نوروز اجرا خواهند شد.

مدیر پایگاههای میراث جهانی چغازنبیل و هفتتپه، اذعان داشت: تغییراتی نیز در فرم و محتوای موزه هفتتپه ایجاد شده است که درسالهای گذشته وجود نداشت و گردشگران در نوروز از این پس با چهرهای نو از موزه هفتتپه مواجه خواهند شد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه همه شرایط برای استقبال خوب از گردشگران در دو پایگاه آماده است، بیان کرد: نمایشگاه دائمی صنایع دستی نیز همانند طول سال در محوطه زیگورات برپا خواهد بود و میهمانان نوروزی میتوانند با مراجعه به این غرفه با صنایع دستی استان آشنا شوند.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار