147754
۲۸ اسفند ۱۳۹۶

میزبانی اصفهان برای جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در هاله‌ای از ابهام

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اطلاعات و شواهد نشان می‌دهند تعدادی از شهرهای ایران برای برگزاری این جشنواره اعلام آمادگی کردند و تعلل بیشتر از سوی مدیریت شهری موجب از دست رفتن فرصت جشنواره کودک و نوجوان برای اصفهان خواهد شد.

به گزارش کودک پرس ، فریده روشن در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اصفهان اصلی ترین قطب فرهنگی کشور بوده و هست، بنابراین پتانسیل برگزاری رویدادهای فرهنگی را دارد.

وی افزود: اصفهان یکی از بهترین برگزار کنندگان جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان بود و اصلا نام این جشنواره با نام اصفهان عجین شده بود. این جشنواره جز پنج جشنواره برتر کودک و نوجوان در جهان است و در ایران پس از جشنواره فجر به عنوان دومین جشنواره سینمای کشور مطرح می شود و می‌تواند به عنوان یکی از بهترین رویدادهای فرهنگی در قطب فرهنگی کشور محسوب شود.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: نگاه سلیقه ای و نبود نگرش بلند مدت و کوتاه مدت موجب شده تا این جشنواره دچار فراز و فرودهایی شود. هرچند که دعوای اصفهان و تهران، تقسیم بندی چندباره زمان و تغییر چند باره میزبان این جشنواره موجب شده تا جشنواره با کاهش کیفیت مواجه شود.

روشن اضافه کرد: آن هایی که جشنواره را در شش ساله ابتدایی آن در اصفهان به یاد دارند می‌دانند کودکان آن زمان تا چند اندازه این جشنواره را در خاطر دارند و چگونه شهر غرق در این جشنواره می شد و همه حس برگزاری یک رویداد بزرگ را در این شهر را احساس می کردند.

وی تصریح کرد: متاسفانه علیرغم تذکرات و تاکیدات شورای شهر به شهردار و معاون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری، هم چنان برای این جشنواره تصمیم جدی گرفته نشده و متاسفانه به این تذکرات رسیدگی نشده است.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تصور می شد با تغییر رویکرد شورا و مدیریت شهری اصفهان این جشنواره رونق مجدد یابد، اظهار کرد: با گذشت حدود شش ماه از مدیریت شهری جدید و با باقی ماندن چهار ماه به روز شروع و افتتاحیه جشنواره، متاسفانه مدیریت آن و شهر میزبانی آن در هاله ای از ابهام است. درج نشدن آدرس دبیرخانه اصفهان در سایت و هم چنین نبود اسم اصفهان در پایان فراخوان اعلام شده نشان می دهد که برگزاری این جشنواره در اصفهان در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

روشن ادامه داد: اطلاعات و شواهد نشان می دهند تعدادی از شهرهای ایران برای برگزاری این جشنواره اعلام آمادگی کردند و تعلل بیشتر از سوی مدیریت شهری موجب از دست رفتن فرصت جشنواره کودک و نوجوان برای اصفهان خواهد شد. به همین منظور به شهردار اصفهان متذکر می شوم که نسبت به انتصاب مدیر اجرایی جشنواره تعجیل کرده چرا که شورای شهر در برابر از دست رفتن این فرصت مماشات نخواهد داشت. مدیریت صحیح در کوتاه مدت و میان مدت برای این جشنواره می‌تواند این رویداد فرهنگی را به جاذبه گردشگری برای اصفهان بدل کند.

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار