147745
۲۸ اسفند ۱۳۹۶

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر “مقاومت” برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت در ۱۰ بخش تئاتر صحنه‌ای، بین‌الملل، بازتولید، خیابانی، محیطی، کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی، عکس، پوستر و همایش پژوهشی در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، مصطفی قهرمانی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت در 10 بخش تئاتر صحنه‌ای، بین‌الملل، بازتولید، خیابانی، محیطی، کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی، عکس، پوستر و همایش پژوهشی در اردبیل برگزار می‌شود که فراخوان پیش رو ایجاد رویه‌ای تازه از تعاملات، کنشها و واکنشهای متفاوت و تازه به تئاتر مقاومت به مفهوم واقعی است که امیدواریم تا استان اردبیل میزبان خوبی از این دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر باشد.

وی با اشاره به محورها و حوزه‌های این جشنواره افزود: نقش انقلاب اسلامی در مقابله با استعمار و استکبار جهانی و احیای هویت ایرانی- اسلامی، پرداختن به مسئله مقاومت در قالب مفاهیم مختلف چون مقاومت فرهنگی، مقاومت اقتصادی، مقاومت علمی، مقاومت سیاسی و مقاومت نظامی و توجه به شخصیتهای تاریخ معاصر ایران با محوریت مقاومت در مقابل استعمار، استکبار و استبداد از مهم‌ترین محورهای این جشنواره می‌باشد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل تئاتر را بهترین شکل ظهور هنر دانست و تصریح کرد: هنر در شکلهای مختلف و به ویژه تئاتر بخشی از ارکان اصلی گفتمان‌سازی این موضوع قلمداد شده و مقاومت بیش از آن که یک شعار و یا یک عنوان حسی باشد، فرهنگی بزرگ و ریشه‌دار است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن عبور کرد و در این زمینه تئاتر بهترین نوع گفتمان‌سازی هنر است.

 

قهرمانی ادامه داد: پرداختن به شخصیتهای مبارز عرصه مقاومت با تاکید بر نقش مستضعفان و آزادی خواهان در سطح جهان از دیگر محورها و حوزه‌های شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت در استان اردبیل است.

وی اظهار کرد: این جشنواره از سوی بنیاد فرهنگی روایت فتح از 4 تا 9 آذر 1397 برگزار خواهد شد و هنرمندان تئاتر می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فایل فراخوان به سایت تئاتر روایت به نشانی www.revayattheater.ir مراجعه کنند.

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار