موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
147740
۲۸ اسفند ۱۳۹۶

انگیزه برای حفظ با توصیه رهبری

قاری نوجوان مشهدی ابراز کرد: دعوت به حفظ قرآن از سوی رهبر معظم انقلاب در من ایجاد انگیزه کرد تا به سمت حفظ قرآن بروم.

به گزارش کودک پرس ، علی ساجدی مقدم، قاری نوجوان مشهدی با اشاره به برکات قرآن در زندگی خود، ابراز کرد: ترسیم قرآن، به عنوان یک هدف بزرگ در زندگی انسان زمینه‌‌ای برای پیشرفت است که من خود این پیشرفت را در زندگی‌ام مشاهده کردم.
وی با بیان اینکه در خانواده قرآنی رشد یافته است،‌ ادامه داد: با کمک پدر و مادر از پنج سالگی به عرصه قرآن وارد شدم و تا هشت سالگی به تکمیل روخوانی وروان‌خوانی پرداختم، پس از آن قرائت قرآن را به صورت تخصصی شروع کردم.

ساجدی مقدم با اشاره به اینکه سال ۹۴ موفق به کسب رتبه اول در مقطع شکوفه‌‌های مسابقات قرآن اوقاف شده است، افزود: قرائت تخصصی را بین ۱۰ تا ۱۲ سالگی در محضر اساتیدی چون شرف‌الدین، سوختانلو و عظیمی و به کمک موسسه سروش جاودانه وحی فرا گرفتم.
وی گفت: سال ۹۴ در دیدار بسیجیان با مقام معظم رهبری به قرائت آیاتی درباره جهاد پرداختم که بسیار مورد تشویق رهبری قرار گرفت، همچنین ایشان بنده را به حفظ کلام الهی علاوه بر بحث قرائت توصیه کردند و بنده را مورد تفقد خود قرار دادند.

انگیزه برای حفظ با توصیه رهبری
ساجدی مقدم اضافه کرد: دعوت به حفظ قرآن از سوی رهبر معظم انقلاب در من ایجاد انگیزه کرد تا به سمت حفظ قرآن بروم و مشغول حفظ کلام‌ الله مجید هستم.

وی گفت: در ابتدای قرائت قرآن از سبک عبدالباسط تقلید می‌کردم و پس از آن به فراگیری دیگر سبک های قرائت از اساتید مصری مانند شحات انور، مصطفی اسماعیل و سعید مسلم پرداختم که هم اکنون نیز به سبک این قاریان تلاوت می‌کنم.

ساجدی مقدم ادامه داد: به عنوان یک مبلغ قرآنی نوجوان در مراسم‌های مختلف دعوت می شوم و به تلاوت می پردازم و برکت قرآن مورد تشویق هم قرار می‌گیرم که از جمله این قرائت ها می‌توان به تلاوت در ابتدای مسابقات بین‌المللی قرآن، نشست علنی صحن مجلس شورای اسلامی و دانشگاه افسری امام علی(علیه‌السلام) اشاره کرد.

این نوجوان قرآنی به تشریح برنامه های آینده خود در زمینه قرآن پرداخت و افزود: قصد دارم که حفظ قرآن را ادامه دهم و به رشد بیشتر در عرصه قرائت، ابتهال و تفسیر بپردازم و از محضر دیگر اساتید بهره بگیرم.
ساجدی‌مقدم در پایان به نوجوانان توصیه‌هایی کرد و گفت: همه در عرصه قرآن ورود کنید و با توجه به توصیه‌ها و رهنمود‌های مقام معظم رهبری به ویژه در زمینه حفظ همت خود را به کار گیرید تا به ۱۰ میلیون حافظ قرآن مدنظر رهبری برسیم.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار