147696
۲۸ اسفند ۱۳۹۶

بخش‌نامه اصلاح حقوق کودکان ۲ سال در کشوی میز رئیس بایگانی شد/ جزییات نامه محرمانه به نجفی برای وضعیت دلخراش کودکان کار

رئیس سابق سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: به جرأت می‌گویم با حضور کردونی در سازمان خدمات اجتماعی باید افسوس خورد چراکه بخش‌نامه اصلاح حقوق کودکان ۲ سال در کشوی میزش بود و هیچ کاری نکرد.

به گزارش کودک پرس، رضا قدیمی در پاسخ به این پرسش که مسئول جدید سازمان خدمات اجتماعی اعلام کرده است از این پس گدایان را جمع آوری نمی‌کنیم بلکه ساماندهی می کنیم، گفت: ما موظف به جمع‌آوری و جذب کودکان هستیم و طبق آیین‌نامه گشت‌های سیار با حضور مددکار اجتماعی نسبت به جذب کودکان کار باید اقدام کند و ساماندهی با بهزیستی و اداره کل اتباع است نه شهرداری.

رئیس سابق سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: ده‌ها مکاتبه با شهرداری انجام داده‌ام ولی تاکنون پاسخی نیامده است. در مکاتبه محرمانه آورده‌ام که 3 هزار کودک کار در معرض خطر وجود دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: سال گذشته توانستیم 400 هزار تومان بن برای خرید لباس و سبد غذایی با کمک خیرین به کودکان کار پرداخت کنیم ولی امسال 2 تا 3 ماه است که در حال مکاتبه هستیم که این 400 تومان را 200 تومان کاهش دهیم ولی برای این کودکان در معرض آسیب هزینه کنیم.

 

وی گفت: در 7 ماه گذشته به سازمان خدمات اجتماعی اصلاً توجه نشده است و حتی یک جلسه نیز با این سازمان نداشته‌اند.

قدیمی یادآور شد: همان روز اول شهردار تهران از مجموعه هرندی بازدیدی انجام داد که فکر کنم اشتباهی آمده بودند و پس‌ازآن هیچ عکس‌العملی نداشتند.

رئیس سابق سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه 7 ماه در مدیریت جدید شهری در این مسئولیت حضور داشتم، گفت: ولی یک بار هم نه شورا و نه شهردار از ما برای بررسی موضوعات مرتبط با مسائل اجتماعی دعوت نکردند و تنها به سلبریتی‌ها، نقاش‌ها، نویسندگان (که این افراد هم بسیار محترم هستند،) جلسه گذاشتند و مسائل اجتماعی برای مدیریت شهری در حد شعار است و وقتی بازدیدی می‌کنند چند قطره اشک می‌ریزند و دیگر پشت سرشان را نگاه هم نمی‌کنند.

 

وی درباره وضعیت نقدینگی سازمان نیز گفت: افرادی که با سازمان کار می‌کنند و غذای مددجویان را تهیه می‌کنند، میلیاردی از سازمان طلبکار هستند. در این مدت از اعتبار شخصی کمک کرده‌ام و مقادیر زیادی کمک‌های دوستان را جذب کرده‌ایم.

وی گفت: بنده مشاغل زیادی را عوض کرده‌ام و به جرأت می‌گویم با حضور کردونی در سازمان خدمات اجتماعی باید افسوس خورد چراکه بخشنامه اصلاح حقوق کودکان 2 سال در کشوی میزش بود و هیچ کاری نکرد. قطعاً با این روند فقط باید نامه‌نگاری صورت بگیرد و تغییر ساختار سال ها طول می کشد.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار