147496
۲۷ اسفند ۱۳۹۶
کارشناس پلیس فتا استان بوشهر مطرح کرد؛

پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی برای دختران نوجوان از طریق آموزش خودمراقبتی

کارشناس پلیس فتا استان بوشهر درباره حضور دختران نوجوان در فضای مجازی و مسائل مربوط به آن اظهار داشت: کاربران فضای مجازی خصوصا دختران با ارتقاء دانش اینترنتی و پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی مراقب خود در فضای مجازی باشند.

به گزارش کودک پرس ، این کارشناس، سرقت اطلاعات شخصی رایانه‌ای توسط سوء استفاده کنندگان را از مهمترین جرائم سایبری در حوزه فضای تولید تبادل و اطلاعات نام برد و از آنان خواست: سعی کنند سیستم‌های رایانه خود و همچنین تلفن‌ متصل به اینترنت آنها ‌فاقد اطلاعات شخصی باشد و به هیچ عنوان عکس‌های خانوادگی خود را در شبکه‌های موبایلی رد و بدل نکنند زیرا امکان هرگونه هک و سرقت اطلاعات در این شبکه‌ها  وجود دارد.

وی در ادامه بیشترین استفاده از فضای مجازی توسط نوجوانان را حضور در شبکه‌های اجتماعی موبایلی خواند و تصریح کرد: متاسفانه نوجوانان از شبکه‌های اجتماعی خصوصا موبایلی به صورت گسترده استفاده می‌کنند و به دید کاملا مثبت به آن نگاه می‌کنند در صورتی که در کنار فرصت‌های آن باید تهدیدات و خطرات آنها را نیز شناخت تا بتوان در یک فضای کاملا ایمن فعالیت کرد.

کارشناس پلیس فتا با اشاره به پنهان بودن هویت کاربران در فضای مجازی علی‌الخصوص شبکه‌های اجتماعی موبایلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر‌ بسیاری‌ از پرونده‌های موجود در پلیس فتا در راستای شبکه‌های اجتماعی جعل هویت افراد و سوءاستفاده از اعتماد کابران می‌باشد، بنابراین نوجوانان خصوصا دختران به هیچ عنوان نباید به افراد غریبه آنلاین در فضای مجازی اعتماد کنند چراکه ممکن است آنچه که خود را معرفی می‌کند نباشد و نیت شومی داشته باشد.

این کارشناس سایبری در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به سرقت‌های حساب بانکی توسط سارقان در فضای مجازی به خرید کالا به صورت اینترنتی اشاره کرد و گفت: هیچگاه ناآگاهانه و بدون هماهنگی با خانواده از سایت‌های اینترنتی کالایی خریداری نکنند و در خرید آنلاین حتما مراقب دام فیشینگ مجرمان سایبری باشید.

وی در ادامه اعتیاد اینترنتی، افسردگی، بی بند و باری را از دیگر تهدیدات فضای مجازی برشمرد و افزود: کاربران باید با برنامه دقیق و مدون در استفاده از فضای مجازی خصوصا شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های رایانه‌ای فعالیت نمایند و مراقب باشند تا نه تنها در دام اعتیاد فضای مجازی نیفتند بلکه از مشکلات جسمی و روحی این فضا نیز در امان بمانند.

کارشناس پلیس فتا استان بوشهر در پایان با اشاره به آدرس سایت پلیس فتا آن را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و افزود: پلیس فتا از هم‌وطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری، گزارش نمایند.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار