147306
۲۶ اسفند ۱۳۹۶

نمایش محتوای نامناسب در جستجوهای فیس بوک برای کودکان

بخش جستجوی فیس بوک روز گذشته دچار اختلال شد و بخش تکمیل خودکار واژه‌های آن در مواردی کلیدواژه‌های جنسی و نامناسب را حتی به کودکان پیشنهاد داد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات کودک پرس به نقل از انگجت، کاربران می گویند این مشکل بسیار گسترده بوده و حتی در صورت تایپ عبارت Videos of، کلمات پیشنهادی در بسیاری از موارد حاوی عبارات و اصطلاحات هرزه نگارانه و غیراخلاقی بوده اند.

بسیاری از کاربران فیس بوک بعد از وقوع این مشکل تصاویری از آن را تهیه کرده و این تصاویر را در شبکه های اجتماعی و به خصوص توئیتر به اشتراک گذارده و خواستار برخورد فیس بوک با این مساله شدند. بعد از شدت گرفتن اعتراضات فیس بوک مشکل را برطرف کرد و امروز نیز با صدور بیانیه ای از کاربران خود عذرخواهی کرد.

 

در این بیانیه ارائه چنین پیشنهاداتی ناشی از جستجوهای کاربران و نه محتوای موجود در فیس بوک دانسته شده و تصریح شده که فیس بوک چنین محتوای نامناسبی به کاربران ارائه نمی کند. این دومین بار در یک ماه اخیر است که فیس بوک اطلاعات غیراخلاقی در معرض دید کاربران قرار می دهد.

چندی قبل این شبکه اجتماعی تحقیقی را اجرا کرد که در آن از کاربران سوال شده بود آیا بزرگسالان باید اجازه یابند از بچه ها درخواست ارائه تصاویر جنسی بکنند یا خیر؟ پس از اعتراضات کاربران فیس بوک این نظرسنجی را حذف کرد.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار