147295
۲۶ اسفند ۱۳۹۶

رونمایی از جلد نخستن کتاب شعر کودک شهدای مدافع حرم

جلد نخستین کتاب شعر کودک شهدای مدافع حرم با حضور مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گنبدکاووس رونمایی شد.

به گزارش کودک پرس، شهرستان گنبدکاووس میزبان ملائک و فرشتگان مقرب درگاه الهی بود که بال‌های خود را گشوده بودند تا فرش قدوم زائران کوی شهدا و مردمان خوب این  شهر شوند که برای ادای احترام به مقام شامخ شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم در مراسم نخستین سالگرد شهادت شهید «مهدی شکوری» سومین شهید مدافع حرم گنبدکاووس در مسجد پنج تن آل‌عبای این شهر حاضر شده بودند.

میهمان ویژه این مراسم نیز یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و از رزمندگان دلیر هشت سال دفاع مقدس «رجبعلی عراقی‌پور» مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشاور قرارگاه مرکزی امام حسین (علیه‌السلام) سپاه پاسداران بود که در این مراسم دقایقی نیز به سخنرانی پرداخت.

اما نکته نغز و جالب این مراسم اقدام اثرگذار فرهنگی سید علی کریمیان شاعر و نویسنده ارزشی شهرستان گنبدکاووس بود که با سرودن شعری در وصف شهید مهدی شکوری با کمک تصویرگر انقلابی کتابی را با موضوع زندگانی این شهید به زبان شعر آماده چاپ کرده بود.

 

از همین رو جلد این کتاب در نخستین سالروز شهادت صاحب اصلی آن به دست رجبعلی عراقی‌پور مشاور فرمانده کل سپاه، حجت‌الاسلام محمود ترابی امام جمعه و سیدعلی حسینی فرمانده سپاه شهرستان گنبدکاووس رونمایی شد.

این کتاب که نخستین کتاب شعر کودک در زمینه شهدای مدافع حرم است می‌تواند پاتکی به حمله ناجوانمردانه و بی سر و صدای سند 2030 در مدارس ما باشد که قصد دارد کودکان و نوجوانان ما را از همان سنین کودکی از مفاهیم ارزشی و انقلابی دور کند.

 

شهید مهدی شکوری متولد 14 اردیبهشت 1364 از اهالی شهر گنبدکاووس که همسر و دو فرزند داشت در دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام)، 16 فروردین 1396 به دست نیروهای خبیث گروهک تکفیری داعش در خاک سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

گفتنی است پیش از این سلسله کتاب‌های شعر کودک شهدای دفاع مقدس ازجمله شهدای محله بهار، شهدای سیستانی گنبدکاووس، شهدای ترکمن و طلبه گنبدکاووس توسط سید علی کریمیان تدوین و زیر چاپ قرار گرفته بود که مورد استقبال بسیار خوب مردم استان گلستان قرار گرفت.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار