موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
147148
۲۶ اسفند ۱۳۹۶
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما؛

تلاوت قاریان «شوق تلاوت» از شبکه قرآن پخش می‌شود/ حمایت از فعالیت شاخص مؤسسات قرآنی

مدیر شبکه قرآن از پخش تلاوت قاریان نوجوان رقابت‌های شوق تلاوت از این شبکه تلویزیونی خبر داد و گفت: از تمام برنامه‌های شاخص مؤسسات قرآنی حمایت می‌کنیم و درصدد تولید برنامه‌ای در زمینه کشف استعدادهای نوجوانان در زمینه تلاوت هستیم.

به گزارش کودک پرس ، محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه انگیزه برای تلاوت در ایران با دو رویکرد انجام می‌شود، اظهار داشت: در ایجاد انگیزه یکی بحث مسابقه و دیگری برگزاری محفل‌خوانی و کرسی تلاوت است؛ یعنی شخصی در فضایی قرار گیرد که در کنار آموزش بتواند زیاد به ارائه تلاوت بپردازد که رقابت‌های شوق تلاوت از نوع دوم اقدام به انگیزه‌دهی به نوجوانان کرده است.

 

لزوم استمرار رقابت‌های شوق تلاوت برای ارائه تلاوت حرفه‌ای نوجوانان

وی با اشاره به اینکه تلاوت قاریان شوق تلاوت در صورت استمرار به تلاوت حرفه‌ای تبدیل می‌شود، افزود: این انگیزه‌سازی و تلاوت در محافل می‌تواند روشی باشد که با کمک رسانه نهادینه شود و توسعه یابد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما به تفاهم‌نامه شبکه قرآن و «کربلا تی وی» اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه از دوستان کربلا تی وی خواستیم تا تلاوت قاریان نوجوان شوق تلاوت در کربلا ضبط و در اختیار ما قرار گیرد.

 

پخش تلاوت قاریان شوق تلاوت از شبکه قرآن

وی با بیان اینکه شبکه قرآن و معارف سیما از رقابت‌های شوق تلاوت حمایت رسانه‌ای می‌کند، خاطرنشان کرد: تلاوت قاریان شوق تلاوت در محافل عراق در بخش‌های مختلف شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

محمدزاده با اشاره به اینکه شبکه قرآن از همه اقدامات و فعالیت‌های عمده و شاخص موسسات قرآنی حمایت می‌کند، تصریح کرد: مسئولان شوق تلاوت، خواستار تعامل رسانه‌ای شدند که ما هم حمایت خود را اعلام کردیم و گفتیم که در عرصه اطلاع‌رسانی مشکلی نداریم، اما برای تولید برنامه تلویزیونی باید یک طرح ارائه شود تا بعد از بررسی و تصویب در طرح و برنامه شبکه فرایند تولید را آغاز ‌کنیم.

 

آمادگی برای تولید برنامه تلویزیونی در زمینه تلاوت برای نوجوانان

وی با بیان اینکه حدود پنج نهاد در عرصه ارتقای سطح تلاوت نوجوانان فعالیت می‌کنند، گفت: ما آمادگی داریم جلساتی با پنج نهاد داشته باشیم تا به طرحی مشترک برای تولید برنامه تلویزیونی در زمینه کشف و پرورش استعدادهای نوجوانان در زمینه تلاوت برسیم.

محمدزاده از پخش مراسم اختتامیه رقابت‌های شوق تلاوت در کربلا از شبکه قرآن خبر داد و افزود: قصد داریم اگر مسئولان تمایل داشته باشند مراسم اختتامیه را هم به صورت زنده پخش کنیم؛ در غیر این صورت مراسم اختتامیه توسط کربلا تی وی ضبط می‌شود و ما در شبکه قرآن در زمان مناسب آن را پخش می‌کنیم.

 

ضرورت توجه به نحوه آموزش مصری‌ها در طرح‌های آموزشی نوجوانان

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه تلاوت در شبکه و رادیو قرآن به عنوان برنامه محسوب می‌شود، به نحوه استفاده از تلاوت قاریان شوق تلاوت در این شبکه تلویزیونی اشاره کرد و گفت: تلاوت‌های قاریان نوجوان را هم در کنداکتور تلاوت شبکه و هم در آیتم‌های برنامه های متناسب با نوجوانان قرار می‌دهیم.

محمدزاده رقابت‌های شوق تلاوت را خوب ارزیابی کرد و افزود: در مجموع، طرح ملی تلاوت و رقابت‌های شوق تلاوت اقدام خوب و مثبتی است، اما باید مدام ارزیابی شود. همچنین به مسئولان طرح پیشنهاد دادم که برای اساتید مصری مثل شیخ عصفور که در ایران است، محتوای طرح را توضیح دهند و ببینند از دیدگاه مصری‌ها این دوره‌ها چقدر مقبول و موثر است و مصری‌ها چه دوره‌هایی برای تقویت استعدادها و تربیت قاریان حرفه‌ای برگزار می‌کنند.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار