147114
۲۶ اسفند ۱۳۹۶

پاسخی به شبهات فایل تلاوت نوجوان مراکشی+ فیلم

اخیرا ویدئویی از تلاوت منتسب به نوجوانی مراکشی در فضای مجازی منتشر شد که برخی انتساب آن را به این نوجوان تکذیب کردند.

به گزارش کودک پرس ، اخیرا خبری منتشر شده بود که حکایت از تلاوت تأثیربرانگیز عبدالرحمان الغازی، نوجوان مراکشی ساکن آلمان داشت.

در فایل تلاوت آمده بود: این پسر بچه مراکشی ساکن آلمان ۱۵ ساله حافظ کل قرآن بوده و هفته گذشته وفات کرده است.مادرش از مردم خواسته است که صدای تلاوتش را منتشر کنند تا تعداد زیادی از افراد این تلاوت را بشنوند.

یکی از مخاطبان با مشاهده خبر با استناد به یوتیوب انتساب آن را به عبدالرحمن الغازی رد کرده و آن را منتسب به «محمد الغزالی» یکی از قاریان جهان اسلام دانست.

برای روشن‌شدن صحت موضوع با مراجعه به یوتیوب، ویدئوی توضیحاتی در این باره مشاهده شد، محمد الغزالی، منتشر‌کننده این ویدئو، با تأکید بر این که این صوت متعلق به خود او بوده و انتساب آن به کودک مراکشی اقدامی تحریف‌آمیز است، گفت: این صدا، صدای من بوده و صدای نوجوان مراکشی به نام عبدالرحمان نیست.

 

وی افزود: کسانی که این ویدئو را منتشر کرده‌اند، با ایجاد تغییراتی در آن در واقع صدایم را تحریف کرده‌اند و من عاملان این اقدام را به خدا واگذار می‌کنم.این کار، شایسته قرآن نیست.

الغزالی در ادامه ویدئو، فایلی صوتی شبیه صدای عبدالرحمان الغازی پخش می‌کند و آن را منتسب به خود می‌داند.

با توجه به این‌که در این گونه موارد مرسوم است، صاحبان صدا، مدرکی محکم‌تر برای اثبات ادعای خود ارائه داده و تنها به مقطع صوتی اکتفا نکنند و حداقل فیلمی از خود را در حین تلاوت منتشر کنند، احتمال این‌که در آینده افراد دیگری این صدا را منتسب به خود بدانند، وجود دارد، بنابراین ایکنا بنا بر رسالت رسانه‌ای و  با استناد به منابع ذکر‌شده، این خبر را منتشر کرده و احتمال تکذیب یا عدم صحت انتساب این فایل به صاحبان آن در آینده همچنان ممکن خواهد بود.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار